Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Eliine schreef:Ik denk dat je moet kijken wat het beste bij jouw paardje past.. Als het een wat drukker typje is dan is het slim om het na het rijden oid te doen zodat hij niet barst van de energie en zijn aandacht helemaal op jou kan richten. Is het juist een wat rustiger geval dan zou ik het doen op de dagen dat hij vrij heeft, zodat niet alle concentratie en energie er al uit is doordat je eerst gereden hebt.
kellybelly schreef:Daar ben ik het niet mee eens. Ik zou het juist andersom doen: grondwerk in voorbereiding op het rijden.. Waarom op je paard gaan zitten als het druk en springerig is? Dat is imo vragen om problemen. Dan kan je beter eerst grondwerken, je paard zijn focus weer bij jou krijgen, weer rustig en nadenkend krijgen in plaats van instinctief. Maar grondwerken doe je eigenlijk altijd:Natuurlijk ben je ook aan het grondwerken als je hem bijvoorbeeld van de stal naar de wei brengt, ook daar kan je dingen verbeteren, allemaal grondwerk! Je kan het doen op dagen dat hij vrij heeft, of tijdens het uitstappen aan de hand tussendoor.
Alleen maar mijn mening