Wijmans bestaat niet meer met de marathonwagens. Volgensmij werkte Kleders daar eerst, en is hij daarna voor zich zelf begonnen. Mijn ouders hebben nu een kelders wagen en die bevalt prima.
Wijkmans bouwt inderdaad (helaas) niet meer. Wij hebben zelf nog wel een Wijkmans wagen, ondertussen dik 10 jaar oud en nog in perfecte staat. Een geweldige wagen is het Mooi om te zien in de dressuur, maar ook perfect in de marathon en ook nog eens fijn om een zondagmiddag mee door te brengen.
Kelders heeft inderdaad eerst bij Wijkmans gewerkt, maar de rijtuighandel is heel anders tegenwoordig. Wagens zijn ook niet meer te vergelijken.
Vooral de Wijkmans' enkelspanwagens zijn super. Edwin Kelders heeft een hoop kennis meegenomen en mede daardoor en omdat ik het gevoel heb dat hij echt naar zijn klanten luistert, hebben we er onze vierwielige tandemwagen gekocht.
Als autoliefhebber, hoe meer pk's hoe beter, ben ik vorig jaar februari gestart met een mencursus.
IK had niets met paarden, geen ervaring en geen kennis van zaken.
Na veel gestoei met termen, lamoen, aanleuning, lichtoog etc. heb ik het KB gehaald.
Vanaf dag 1 heb ik mennen super gevonden. Laatst heb ik ook tweespan gereden en dat vind ik nog een mooiere ervaring. Die kracht wow IK voelde me gewoon BEN HUR op die bok.
September een welshcob gekocht E pony en doorgegaan met mennen.
NU het karretje en uiteiondelijk wil ik wedstrijden gaan rijden maar moet veel ervaring op gaan doen.
Dagelijks lees ik praat ik en ontdek ik nieuwe dingen in de paardenwereld en ik vindt het nog steeds geweldig.