Mijn paardje slaat met haar voor been als ze ongeduldig is

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_aussi

Mijn paardje slaat met haar voor been als ze ongeduldig is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 14:26

De titel zegt het al, hoe kan ik dit haar nu op comando laten doen? Elke x als ik maar even de box uit loop gooit ze of der linker of rechter been naar voor.

Groetjes Bloos

_aussi

Re: Mijn paardje slaat met haar voor been als ze ongeduldig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 17:52

niemand? Ach gut

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:57

Het klinkt als een stalondeugd, wat jouw paard doet. Ik weet niet hoeveel ervaring je met Vrijheidsdressuur hebt, maar de kans dat je deze 'tic' alleen maar erger maakt is vrij aanwezig als je weinig ervaring hebt. Een paard dat schraapt of slaat doet dit om aandacht te krijgen, zoals jij ook al aangeeft want ze doet het als je de stal uitloopt. Ga jij hier aandacht aan geven (negatief of positief maakt niet uit) dan weet je paard oooh als ik dus schraap dan krijg ik aandacht! Nou 1x raden wat er dan gebeurt...het schrapen wordt 10x erger! Ik raad je aan om er goed over na te denken voor je er aan begint!

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 21:00

Mijn pony doet het ook jammer genoeg Boos!
Maar ik weet er ook niks op een tik tegen de hals houd ze even op als ik erbij sta dan doet ze het niet en als ik weg loop dan doet ze het wel.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 11:36

Eliine schreef:
Het klinkt als een stalondeugd, wat jouw paard doet. Ik weet niet hoeveel ervaring je met Vrijheidsdressuur hebt, maar de kans dat je deze 'tic' alleen maar erger maakt is vrij aanwezig als je weinig ervaring hebt. Een paard dat schraapt of slaat doet dit om aandacht te krijgen, zoals jij ook al aangeeft want ze doet het als je de stal uitloopt. Ga jij hier aandacht aan geven (negatief of positief maakt niet uit) dan weet je paard oooh als ik dus schraap dan krijg ik aandacht! Nou 1x raden wat er dan gebeurt...het schrapen wordt 10x erger! Ik raad je aan om er goed over na te denken voor je er aan begint!

Bedankt voor deze goeie tip! Zo had ik het nog helemaal niet bekeken. Clown

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 11:41

Die van doet dit ook Knipoog echt heel sniekie doet ze het..op wedstrijden ook sta ik der opte zadelen en houd mn vriend haar vast ofzo...en dan zie ik der kijken en gaat ze lopen mikken...en dan ineens gaat dat been naar voren Haha! ja soms moet ik er wel om lachen hoor Bloos

geef er verders ook geen aandacht aan....maar als ik zie dat ze het wil gaan doen...zeg ik uhhh uhh (zoiets zeg maar Knipoog ) en dan zet ze hem wel weer neer Knipoog

Alleen 1 x toen een meisje even niet opletten toen ze der vast had...had ze dat mesije der knie geraakt maar toen heb ik der wel even een flinke lel gegeven Boos! Knipoog

liefiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 11:43

dat doen er best wel veel...

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 12:17

vera23 schreef:
Die van doet dit ook Knipoog echt heel sniekie doet ze het..op wedstrijden ook sta ik der opte zadelen en houd mn vriend haar vast ofzo...en dan zie ik der kijken en gaat ze lopen mikken...en dan ineens gaat dat been naar voren Haha! ja soms moet ik er wel om lachen hoor Bloos

geef er verders ook geen aandacht aan....maar als ik zie dat ze het wil gaan doen...zeg ik uhhh uhh (zoiets zeg maar Knipoog ) en dan zet ze hem wel weer neer Knipoog

Alleen 1 x toen een meisje even niet opletten toen ze der vast had...had ze dat mesije der knie geraakt maar toen heb ik der wel even een flinke lel gegeven Boos! Knipoog

Je bent duidelijk heel consequent bezig... Als ze niemand raakt mag het, slaat ze raak krijgt ze op haar donder?

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 12:25

nee nee ze mag het niet.. en ze luisterd ook echt wel goed hoor...want als ik dat uh uh uh zeg ..zeg maar Knipoog dan doet ze het al niet ze weet het donders goed ! Ze weet dat ze het niet mag..maarja dat kind wist niet dat ze dat ging doen..en het kwam heel onverwachts...dus ja moet ik het dan laten gaan...of een tik geven???!!! Lijkt mij duidelijk toch..

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 12:33

Ik denk dat je of altijd heel streng moet optreden, of niet. Je paard weet het verschil niet tussen raak slaan en niet raak slaan, maar ze krijgt wel giga op haar donder wanneer ze raak slaat. Daarom zou ik zeggen, geef haar altijd zo op haar donder dat ze het gewoon helemaal uit haar hoofd laat.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 12:38

nou giga op der donder krijgt ze niet hoor...ze heeft er in het begin wel een tik voor gehad toen ze het deed en daarna wist ze precies dat ze het niet mocht doen....en zette ze elke keer als ze het wilde doen en ik keek alleen al netjes der been weer terug...dus ja!

Maar heb er verders geen zin om hier een dicussie over aan te gaan..weet prima met mn paard om te gaan en daar hoef jij verders niks over te zeggen...klaar.