barefoot cheynne vraagje?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjafrane

barefoot cheynne vraagje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 15:18

hallo,

Ik heb vandaag het testzadel van barefoot ontvangen. Ik vond het nog wat onwennig rijden maar het zat wel heel erg lekker. Het lag naar mij idee ook goed op mijn pony. Ik wilde alleen even controleren bij jullie of het klopt dat er weining ruimte bij de schoft is. Het ligt dicht op de schoft de breedte is wel goed. Ik denk nammelijk als ik een hoge pommel zou nemen dat het weer te krap zou worden. Ik zit er wel over te denken als deze week een succes blijft om er 1 te kopen.

groetjes

ps ik heb de ook op Harnachement geplaats ik weet niet of ik hem dan ook hier mag plaatsen maar anders hoor ik het wel

geluksvogel

Re: barefoot cheynne vraagje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:24

in prenciepe moet de schoft gewoon mooi vrij liggen. als hij er te dicht opligt, is dat voor mijn idee niet goed Lachen pm anders Pmarena eens. zij is van Bf nederland Knipoog

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:26

Hoe bedoel je dat, weinig ruimte op de schoft? Het is niet zoals bij een engels zadel dat je echt ruimte boven de schoft hebt.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 22:07

Er kan net 1 vinger tussen het zadel en de schoft.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:08

Dat heb ik ook bij mijn pony, en ze heeft er nooit last van gehad. En dat terwijl ze een mega gevoelige huid heeft (een deken is bij haar al teveel).

Je kunt eventueel een extra inlage in de pad doen (een halve) zodat de voorkant iets omhoog komt, dan is er iets meer vrijheid bij de schoft.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 08:31

Naar mijn idee leek ze er ook geen last van te hebben. bij mijn pony was ook de gehelen schoft aan de zijkant nat maar niet boven op zeg maar. hebben dat meer mensen?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:53

heeft Barefoot niet ook extra hoge voorboogjes?

wat al eerder is gezegd.. stuur pmarena een pm, zij is van Barefoot Nederland... Lachen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:16

Blijft het dekje en de onderkant van het zadel niet tussen de pommel vast zitten? Ik had dat probleem ook. Het kan opgelost worden met een extra inlage in de pad, maar die moet je dan wel bij de hand hebben.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 12:23

ik denk inderdaad dat er een extra inlagen in de pad moet.dat is er net meer wat ruimte tussen de schoft en het zadel. Ze reageert er wel goed op het zadel. en anders zou ik ook nog een hoge pommel kunnen kopen. maar ik ga nu eerst deze week uittesten want ik denk dat dit geen kwaad kan voor mijn pony. ze lijkt er geen last van te hebben en anders geeft ze dat echt wel aan.