Tips Gevraagd!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Judith

Tips Gevraagd!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 19:29

Hooii Mensen,

Ik wil graag beginnen met NA en NH, Dit wordt Donderdag, omdat ik dan pas vroeg uit school ben.
Ik wil dan beginnen met longeren, omdat hij gauw afgeleid is door het gras, ( in de bak staat gras, is dit een probleem??)

Weet iemand nog een andere oefening om het op te bouwen, Ik kan stappen en draven met halster + touw, maar niet galloperen en springen enz.. maar dat is geen probleem denk ik.

Ik heb het boek bij de bieb gereserveerd, maar dat kan ik Vrijdag pas halen, dus als iemand tips heeft, hoor ik dat graag.

Ook hoor ik van veel mensen Savvy Club en Parelli, maar dat is allemaal best wel duur.. en een touwhalster enz. ook.
Weet ook iemand hier iets van,

Groetjes Judith.

P.s Sorry voor de vele topics, die mogen op slot..

danamuts

Re: Tips Gevraagd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:37

misschien is het makkelijk om te vermelden hoe oud je pony is, en wat hij al kan (OHZ, mennen etc.)

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 19:39

Hij is 13 jaar, Hij heeft een aantal jaren Westerngelopen met mijn nicht, kan hij nu nog, Spinnen, door een bocht achterwaarts enz. ( meer kunnen wij niet Lachen ) en ja.. wat nog meer?

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:48

dus stappen, draven en galoperen kan hij ook al (ohz). Dan zou ik met zijn 2en gaan longeren. er zijn al heeeeeeel veeeeeeel topics over hoe je een paard dat aanleert, dus gebruik even de zoekfunctie., En succes met je paardje.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 19:49

Oke, thnx

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:12

Nh is niet zomaar beginnen aan. je kan niet zomaar met een dressuurpaard van anky een parcours gaan springen. je kunt dus niet zomaar van de een op de andere dag gewoon even overstappen. ik denk dat je niet logeren moet gaan want longeren valt niet onder nh vind ik dan. het is loswerken in een rondje terwijl je paard losloopt. je geeft met je lichaam en touw signalen. kijk maar even op www.emielvoest.nl

succes Lachen

Aislinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 00:55

Ben het met geluksvogel eens, ik zou ook niet gaan longeren.
Wat ik wel zou doet zijn gewoon wat 'eenvoudige' oefeningen zoals het leiden in de juiste positie.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:59

Het boek 'grondwerk' van Inge Teblick is een goeie en niet zo dure optie om mee te beginnen.