Pony snapt: "HO" niet!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Pony snapt: "HO" niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 17:42

ik ben met Bento ook een beetje bezig met vrijheidsdressuur, we zijn pas bij de basis Knipoog
hij kan nu op commando goed voetjes geven en heb hem al geleerd "terug" te gaan (Achteruit dus)
Ho kent hij ook wel, maar heel kort, daarna begint hij weer te lopen.
nu beloon ik hem iedere keer natuurlijk goed als hij stilstaat maar hij blijft het maar doen, ik krijg hem niet langer stilstaand..

nu blijf ik proberen om hem stil te zetten en dan zelf van hem weg te lopen, maar hij blijft naar me toe komen, iedere keer zet ik hem weer terug, maar hij blijft het doen Knipoog

hebben jullie nog tips hoe ik verder kan? vindt dat HO er toch eerst goed in moet zitten.. anders wordt bijvoorbeeld buigen al lastig

Eliine

Re: Pony snapt: "HO" niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 18:07

Kwestie van heel langzaam opbouwen. Je begint naast je paard met je hoofd naar de kont toe. Dan loop je een klein stukje langs je paard richting kont terwijl je hem aan blijft raken en duidelijk het stemcommando voor het blijven geeft (in jouw geval is dat gewoon ho dacht ik). Blijft hij staan, uitgebreid belonen. Dit herhaal je, en gaat vervolgens steeds een klein stukje verder tot je voorbij de kont bent. Ook nu steeds kleine stapjes en iedere keer uitgebreid belonen als je paard blijft staan. Op deze manier kun je uiteindelijk in een boog om je paard heen zonder dat hij wegloopt. En daarna in iedere willekeurige richting.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 18:08

Hmm.. ga het ook maar eens proberen op die manier Lachen Thnx eliine!

Lotuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 18:42

Je kan eerst gewoon 'HO' zeggen zoals normaal en blijft hij staan beloon je, dan zeg je het nog eens en wacht je wat langer met belonen en zo verder.

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:27

als je pony weg wil lopen zeg dan nog een ker "HO" en trek je een beetje aan het halstertouw