Pony wil de andere kant op/gaat racen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsten01

Pony wil de andere kant op/gaat racen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 21:56

Hee
Ik ben pas begonnen met Wobke te longeren voor het rijden, omdat ze anders erg fris is.
Eerst liep ik van haar af, maar dan kwam ze steeds naar mij toe dus kon ik haar niet longeren als er niemand anders bij was.
Toen was er een keer iemand bij en toen deed ze het heel goed, ook als degene erop ging.
Alleen in gallop vind ze het moeilijk de bochten te maken, dus tips zijn daarvoor welkom!
Na die ene keer deed ze het elke heel goed, ook als er niemand bij was!
Linksom doet ze perfect, alleen in gallop vind ze het nog moeilijk en soms raced ze ertussen uit.
En als ik rechtsom wil dan draait ze steeds om en wil ze niet rechtsom.
en de 2 probleempjes bij linksom hem ik ook rechtsom,
Dus heeft iemand tips hoe ik dit op kan lossen? Graag Haha!
Verder pakt ze het heel goed op dus dat vind ik al fijn Haha!

carlijn83

Re: Pony wil de andere kant op/gaat racen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 18:42

Allereerst een vraag, longeer je in een afgezette cirkel?
Zo niet dan is dat mijn 1e advies! Dan hebben ze namelijk aanleuning van de cirkel en krijg je geen trekkerij en ze kunnen zich, als je ze goed aan de buitenkant van de volte houd, ook niet omdraaien.

Verder wat het galloperen betrefd, dat is voor veel paarden best moeilijk op zo'n kleine volte! Helemaal als de galop over het algemeen nog niet helemaal bevestigd is.
Dus ik zou zeggen, laat de galop aan de longe nog even wat het is en bewaar dat voor onder het zadel zodat je grotere voltes en lange lijnen kunt galloperen.

Kirsten01

Re: Pony wil de andere kant op/gaat racen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 19:53

carlijn83 schreef:
Allereerst een vraag, longeer je in een afgezette cirkel?
Zo niet dan is dat mijn 1e advies! Dan hebben ze namelijk aanleuning van de cirkel en krijg je geen trekkerij en ze kunnen zich, als je ze goed aan de buitenkant van de volte houd, ook niet omdraaien.

Verder wat het galloperen betrefd, dat is voor veel paarden best moeilijk op zo'n kleine volte! Helemaal als de galop over het algemeen nog niet helemaal bevestigd is.
Dus ik zou zeggen, laat de galop aan de longe nog even wat het is en bewaar dat voor onder het zadel zodat je grotere voltes en lange lijnen kunt galloperen.

Bedankt! Haha!
Ik longeer inderdaad niet op afgezette cirkel, maar ik zal het eens proberen! Haha!