Grondwerk: wat kan ik nog meer doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Grondwerk: wat kan ik nog meer doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 12:18

Hai mensen!
Helaas heb ik geen eigen paardje of verzorgpaardje om iets van NH mee te doen, maar nou heb ik gisteren een beginnetje gemaakt met een manegepony waar ik wel wat vaker op rijd. Ik ben in plaats van uitstappen er naast gaan lopen, zadel eraf gehaald en teugels over het hoofd heen gehaald. Na even geoefend te hebben stopt ze op de goede positie wanneer ik stop, kan ik alle kanten uitlopen met een losse teugel en kan ik achteruit met een losse teugel. Nu mijn vraag aan jullie: wat kan ik nog meer doen? Het moet niet te gek worden met allerlei materialen enzo, want ik denk niet dat de manege daar zo blij mee is.
(O ja, andere gangen heb ik nog niet geprobeerd, want ik was dus aan het uitstappen)

Alvast bedankt!

dorientjuh

Re: Grondwerk: wat kan ik nog meer doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 18:53

Niemand?!

depaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 18:55

Als de manegehouder het goed vind kan je spelletjes enzo doen.Bijv. alles los en heen en weer rennen en dat de pony je dan volgt enzo. Het is maar een ideetje.En wat je vertelde misschien de andere gangen ook. Hoop dat je ermee verder komt!
Groetjes Michelle

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 19:01

Oke, is goed! Ik neem aan dat dat wel mag ja!
Dan maar eerst eens oefenen met het los meekomen. Knipoog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:18

Google maar eens op '7 games' van parelli. Dat is altijd leuk om te doen. Ik ben alleen bang dat de pony er weinig van leert als je het maar een paar keer per week doet en voor de rest andere kinderen ermee rondrennen.

Misschien kun je eens VD met hem doen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:12

Moderatoropmerking:
Verplaatst van [VNA-NA] -> [VNA-NH]

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 17:59

Seven games is wel leuk om te doen, maar is dat dan niet te verwarrend voor de pony? Als ik eerst laat zien dat mijn ''carrotstick'' niet eng is en haar geen pijn doe, en dat ze dan bij een ander weer een tik krijgt met de zweep bijvoorbeeld?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:58

Dat is idd verwarrend. Ik zou wat zijgangen mee gaan nemen, misschien wat balkjes lopen, over een zeiltje heen. Achterhand wegzetten, voorhand omzetten, beetje squeezing game...

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:38

Je kunt er op de plek van de ruiter naast gaan lopen, 2 teugels aan je halster, boven de schoft vasthouden en rijden maar. Je kunt gewoon een M-proefje gaan lopen. Enige alstige is de galop, dat zou ik er maar uitlaten. Ernaast kun je net zoveel als erop.