fietja aan de lange lijnen {FOTO"'S}

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lauwie_fiet

fietja aan de lange lijnen {FOTO"'S}

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 15:28

hier zijn wat fotows van fietja aan de lange lijnen! Bloos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit waren de foto's

xxx laura

esther_sonja

Re: fietja aan de lange lijnen {FOTO"'S}

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:30

wat een schattig shetje Haha! dat dekje staat heel leuk Haha!
dat hoofdstel heb ik ook Tong uitsteken hahahaha
ga je haar leren voor de kar? Tong uitsteken

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:34

Het ziet er heel schattig uit, maar misschien dat die lijn op deze manier niet zo lekker zit voor je pony. Een singeltje met ringetjes zou fijner zijn en ook veiliger.

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:35

echt super lief Lovers

lauwie_fiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 15:36

jah maar er zijn haast geen longeer singels voor shettjes
een longeer singel bedoel je toch ??
xxx laura

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:27

Ik vind de longeersingel niet zo goed! Dit zit vast niet lekker voor hem, je dekje ligt ook raar. Lijkt me een leuke pony, succes nog!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:13

Op zo'n stoffen singeltje als dat je daar hebt is het heel eenvoudig om een paar ringetjes te zetten, dat werkt een stuk soepeler dan hoe je het nu hebt. Al bestaan er ook wel kant en klare singeltjes in maatje shet. Of is dit ook iets wat voor zadel door moet gaan?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:58

Ik zie ringetjes, bovenop. Ja Maar die moeten wat lager zitten, gok ik. En misschien het dekje iets meer naar voor, het lijkt een beetje raar te liggen. Verder ziet het er leuk uit hoor. Lachen

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:03

Ik train mijn shetlandpony ook aan de lange lijnen, en er zijn wel degelijk singeltjes met ringen die een shetlandpony ook past! Ik weet niet of je ook ment met je pony (of iemand bij je in de buurt) maar dan zou je de singel/ schoftje van het mentuig kunnen nemen. Daar zitten al kant en klaren ringen op, en die zitten ook wat hoger zodat de lijnen niet zo laag hangen als dat ze nu doen. Je kunt trouwens ook prima zonder singel aan de langen lijnen lopen. Dan moet je er wel voor zorgen dat je buitenste lijn over de rug van de pony loopt zodat hij niet op de grond kan komen. Nu zitten de lijnen wat aan de lage kant, en lijkt het me ook vrij moeilijk sturen voor je! Verder loopt je pony erg netjes, maar ik raad echt een beter singeltje aan!

Hier even een voorbeeldje van hoe ik met mijn pony loop met het schoftje van een mentuig (snap je mss beter wat ik bedoel Knipoog )
Afbeelding

EEFIETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:07

leuke pony,
maar er zijn idd wel degelijk singels voor shetjes, en anders kan je der altijd nog een paar gaatje bij maken.. je kan ook idd gewoon met het schoftje van je werkelijke tuig gaan lopen..
of je maakt aan deze longeersingel een paar ringetjes..
want dit werkt niet zo handig, omdat het ook de hele tijd gaat schuiven, en je kan amper sturen als hij onder de singel door zit..(zie je ook op de laatste foto)
wel leuke pony hoor.. echt een schatje, en veel succes verder met het beleren van haar

lauwie_fiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 19:49

jah maar dat is geen longeer singel dat is een ZADEL!!

XXX Laura

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:56

Oh sorry, ik had het niet als zodanig herkend Clown

lauwie_fiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 14:23

hoe bedoel je ?

Esprie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:24

Aaah wat eenn lieve shet :love:

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:54

Wat voor andere dingen geldt, gaat ook hier weer op: Verdiep je eerst eens in iets, voordat je het gaat 'uitproberen' en zo maar even wat gaat doen. Met die longeerlijn zo onder dat dekje en 'zadel' kun je inderdaad amper sturen, de pony wordt met een beetje pech constant in zijn mond getrokken, het dekje ligt niet goed en kan gaan schuren, en de lijnen zijn ook vééls te lang, ze buigen door. Een pas naar op zij van je pony en ze raakt erin verstrikt.

Bovendien lijkt mij het bit in verhouding iets te groot/dik.

Verder een leuk pony'tje.

Ikzelf werk veel met lange lijnen; ik gebruik dan de leidsels van mijn koetstuig, en het schofttuigje van koetstuig + staartriem die er aan zit.

heb je geen koetstuig, dan kun je als nog overwegen om een klein longeersingeltje te kopen (die heb je écht wel in shet maat, alleen moet je iets verder kijken dan je neus lang is Knipoog ) of evt. een schofttuigje aan te schaffen.

Succes!

lauwie_fiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 17:11

hallo ze doet het heel goed en bemoei je anders met je eigen pony ik vind het goed dat jullie zeggen dat ik een longeersingel moet gebruiken maar niet dat ze er in verstrikt kan raken want dat is niet waar!!!! :@ en trouwens ik heb het al jaaren zo gedaan dus !!!!
xxx laura

mariekepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:24

ik ben het met je eens hoor laura, jullie doen het heel leuk. sommige mensen hebben toch altijd wat te zeuren maar van dat bit slaat wel echt alles. je moet maar zo denken, hoe dikker het bit, hoe minder scherp voor je pony.
groetjes marieke

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:32

*Snif Snif* ...sorry voor de opmerking en voor de TS, maar hier komt een discussie!!! Met Bokt en Pennymeisje(s)!!
Misschien toch maar later een slotje opzetten!!

Voor de TS: je kan het al jaren zo doen, maar ik zou dan de lange lijnen boven je dekje doen, dan schuurt het zo niet en het is makkelijker te sturen voor jou met de lijnen erboven, zo zijn ze eigenlijk "vrij" en op de foto's zitten ze "vast". Snap je? Dit is allemaal heel vriendelijk bedoeld. Ook zou ik ervoor zorgen dat je de lijnen strak houd, ook al zeg je dat ze er niet kan instappen, als ze verschiet (wat altijd kan gebeuren) dan schiet ze opzij en dan raakt ze er wel in verstrikt. Als ze verschiet en je lijnen zijn boven het dekje dan heb je meer controle. Of is het de bedoeling als ze verschiet dat je haar pijn doet? Je ziet je pony wel graag, dat je haar geen pijn wilt doen hé?! denk ik?

Mvg
Amy

Ohja, de mense van Bokt weten wel waar ze het over hebben, ook al is hun commentaar soms niet echt vriendelijk, ze hebben alleen het beste met je voor en willen je alleen helpen!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:15

lauwie_fiet schreef:
hallo ze doet het heel goed en bemoei je anders met je eigen pony ik vind het goed dat jullie zeggen dat ik een longeersingel moet gebruiken maar niet dat ze er in verstrikt kan raken want dat is niet waar!!!! :@ en trouwens ik heb het al jaaren zo gedaan dus !!!!
xxx laura

Het zou fijn zijn als je wat minder opgefokt zou reageren....... wij proberen je hier gewoon normaal advies te geven, met alle goede bedoelingen van dien.

Wil je geen 'commentaar' of 'opbouwende kritiek' op jóuw manier van aan de lange lijnen werken, PLAATS dan ook geen foto's........ Ik heb wel eens een aantal maand geleden een topic geplaatst met foto's van onze shet merrie voor de koets, ik men al járen, maar had op dat moment nét het hoofdstel ingevet, en had daarbij het bit per ongeluk ondersteboven in haar mond hangen, gewoon een dom foutje.

Toen ik foto's plaatste, wezen mensen mij op dit onbedoelde foutje, en kon ik het weer herstellen Lachen Ik wist het zelf wel, maar anderen hebben soms een iets meer kritische blik.

Dus; reageer gewoon normaal, mensen proberen met goede bedoelingen je te helpen, en anders:
Plaats dan niets!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:18

mariekepiet schreef:
ik ben het met je eens hoor laura, jullie doen het heel leuk. sommige mensen hebben toch altijd wat te zeuren maar van dat bit slaat wel echt alles. je moet maar zo denken, hoe dikker het bit, hoe minder scherp voor je pony.
groetjes marieke

Er wordt hier niet geimpliceerd dat 'ze het niet leuk doen' oid, maar zoals gezegd proberen die 'sommige mensen die wat te zeuren hebben' niet te ZEUREN maar advies en tips te geven; en daar zit een gróót verschil in.

En even over die afsluitende opmerking over de dikte van het bit;

Goh, ik wist niet dat hoe dikker een bit was, hoe beter... is dat zo, voor íedere pony? Prima, hang ik morgen bij mijn shetmerrie een bit ter dikte van een dikke stalen buis in haar mond; hoe dikker, hoe beter..... Sigaar Duivel

(Edit: typfoutje)

mariekepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:01

JoyCiej007 schreef:
mariekepiet schreef:
groetjes marieke

Er wordt hier niet geimpliceerd dat 'ze het niet leuk doen' oid, maar zoals gezegd proberen die 'sommige mensen die wat te zeuren hebben' niet te ZEUREN maar advies en tips te geven; en daar zit een gróót verschil in.

En even over die afsluitende opmerking over de dikte van het bit;

Goh, ik wist niet dat hoe dikker een bit was, hoe beter... is dat zo, voor íedere pony? Prima, hang ik morgen bij mijn shetmerrie een bit ter dikte van een dikke stalen buis in haar mond; hoe dikker, hoe beter..... Sigaar Duivel

(Edit: typfoutje)

DUH! wou je soms zeggen dat je niet begrijpt wat ik bedoel ofzo door zo'n rare reactie te plaatsen over een dikke stalen buis. het gaat erom dat het bit wat haar shet in de mond heeft niet TE groot is. ik vind het een beetje raar dat daar kritiek op geleverd word. (en hoe dikker hoe beter, dat staat er niet>LEZEN!!!

mariekepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:08

o amyke, nog een vraagje voor jou. wat kom je lekker negatief over met je 'pennymeisjes' (zo minderwaardig)
bedoel je mij daar trouwens mee?

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:11

Leuke pony. Maar misschien kun je die leidseld door de ringen (aan de bovenkant) van je zadeltje doen, lijkt mij fijner voor je pony. En het lijkt alsof hij een plekje bij het kopstuk heeft, misschien kun je dat behandelen. Succes nog Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:21

Citaat:
DUH! wou je soms zeggen dat je niet begrijpt wat ik bedoel ofzo door zo'n rare reactie te plaatsen over een dikke stalen buis. het gaat erom dat het bit wat haar shet in de mond heeft niet TE groot is. ik vind het een beetje raar dat daar kritiek op geleverd word. (en hoe dikker hoe beter, dat staat er niet>LEZEN!!!

Ieders zo zijn eigen mening; ik vind het enigzins voor het 'beeld' wel ietsje groot ja, of hij wérkelijk te groot is kun je natuurlijk niet van een foto zien. Maar ik kan wél beoordelen dat hij iets groter en misschien in mijn ogen iets dikker is als normaal gesproken bij een shet het geval is.

En natuurlijk snap ik wat je bedoeld, alleen breng je het een beetje ongelukkig onder woorden; het is inderdaad váak zo dat dikkere bitten minder scherp zijn, maar dit geldt niet altijd per definitie voor íedere pony in combinatie met íeder bit. Bovendien is het mogelijk dat een bit te dik is, zodat het beestje zijn mond echt niet meer dicht kan krijgen.

Gezien je leeftijd lijkt mij dat je wel in staat bent om normaal en rústig te reageren, dus waarom er dan zo raar gereageerd wordt op bovenstaande reactie van mij?.....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:24

mariekepiet schreef:
o amyke, nog een vraagje voor jou. wat kom je lekker negatief over met je 'pennymeisjes' (zo minderwaardig)
bedoel je mij daar trouwens mee?

Volgens mij ben jíj degene in dit topic, weliswaar sámen met de TS, die zo negatief reageren en gelijk 'boze' reacties plaatsen.... Knipoog Ik houd zelf ook niet zo van de term 'pennymeisjes', maar dit is nou eenmaal een veelgebruikt en veelvoorkomende benaming op bokt, en of jij daar persoonlijk mee bedoelt wordt kun je denk ik het beste zélf beoordelen....
Voel je je aangesproken, ga je gang zou ik zeggen Knipoog

Maar ik ben er 100% zeker van dat amyke deze benaming gewoon over het algemeen bedoeld, zoals zovelen dit op bokt bedoelen.