Mijn paard van 31 longeren.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lex

Mijn paard van 31 longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 18:35

Heey! Ik heb een probleempje! Ik heb verzorgpaardje die dit jaar 31 wordt! en ik zou hem toch graag eens longeren! Hij heeft dat vroeger gedaan maar ik denk dat hij dat ondertussen al verleerd is. VAndaag ben ik een longeerzweep en een longeertouw gaan kopen maar nu hebk een probleem. Waar kan ik het beste mijn longeertouw vastmaken aan mijn halster? En denken jullie dat het wel goed is om een paardje van 30 te longeren? Even er bij zeggen dat ik dit maar zou doen om hem nog goed te laten lopen want veel kan ik op hem niet rijden en hij heeft echt zijn beweging nodig. Zouden jullie iets willen laten weten?
Met vriendelijke groetjes: Alexandra

IkbenMarije

Re: Mijn paard van 31 longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:38

Ligt denk ik aan de toestand van je paard.
Als hij nog lekker allert is, is het denk ik niet vekeerd hem is een paar keer te longeren, gewoon lekker stukje draven en stappen. Niet intensief, maar gewoon even voor de beweging.
Ik denk juist dat het goed is om zijn spieren te laten werken op die leeftijd.

sulindabaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:41

IkbenMarije schreef:
Ligt denk ik aan de toestand van je paard.
Als hij nog lekker allert is, is het denk ik niet vekeerd hem is een paar keer te longeren, gewoon lekker stukje draven en stappen. Niet intensief, maar gewoon even voor de beweging.
Ik denk juist dat het goed is om zijn spieren te laten werken op die leeftijd.

idd. dat hangt helemaal van je paard af! Knipoog

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:42

hangt van paard af, maar als hij nu al tijdje niks gedaan heeft zou ik het niet doen, en zou ik juist gaan wandelen of iets dergelijks, Met longeren belast je vaak toch veel, en met rustig rijden of wandelen minder
maar je geeft net al aan dat je alle sgekocht hebt, bent dus wel van plan om te doen begrijp ik. Aan halster maak ik altijd onderaan aan die ring vast, waar halstertouw ook komt, met hoofdstel gebruik ik een tussenstukje of doe het achter de oren door.
Belast die pony niet te veel aub, als hij al veel op weiland staat heeft hij beweging genoeg hoor

miss_lex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 18:43

Lynn_Nikita schreef:
hangt van paard af, maar als hij nu al tijdje niks gedaan heeft zou ik het niet doen, en zou ik juist gaan wandelen of iets dergelijks, Met longeren belast je vaak toch veel, en met rustig rijden of wandelen minder

MAar hij loopt nog elke dag in de paddock vrij los dus hi jheeft nog een hele goede fysiek!

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:45

een goede fysiek?
ik denk dat je conditie bedoelt, en als je paard een goede conditie heeft, waarom niet Tong uitsteken

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:45

Hangt inderdaad van je paard af, maar hij/zij za zelf wel aangeven waar die aan toe is. Longeren met halster zou ik alleen niet doen, omdat het makkelijk scheeftrekt. Als je het toch doet: de longeerlijn niet aan de onderste ring vastmaken maar aan de binnenste ring die aan de zijkant van het hoofd zit. Dan heb je minste kans dat hij scheeftrekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:48

Wordt er überhaupt nog op dit dier gereden? Zo niet, zou ik het sowieso al niet meer doen. Dan gewoon lekker poetsen en wandelen enzo.

miss_lex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 18:50

Nouks schreef:
Wordt er überhaupt nog op dit dier gereden? Zo niet, zou ik het sowieso al niet meer doen. Dan gewoon lekker poetsen en wandelen enzo.

OM de week wordt er op hem gerede, meer n iet elke dag los gelaten en elke dag mee gelope.
grtjs

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:33

Ik zou het eerst aan de eigenaar vragen of hij/zij het goed vindt en dan desnoods in het begin met zijn 2en longeren . heel rustig in stap, veel van hand wisselen en zeker niet te lang.

Een longeerlijn kun je rustig aan een halster vastmaken op dezelfde plek waar een halstertouw vastgemaakt wordt.

Citaat:
een goede fysiek?
Dat is conditie op zijn vlaams. Haha!