Ik heb een hele leuke lieve verzorgpony hij is 28 jaar oud. Maar nou ging ik vandaag longeren. Ik had een tijdje op de linkerhand gelongeerd maar toen kwam het probleem ik wou op de rechterhand...
Meneertje is af en toe koppig dan gaat die stoppen komt op je aflopen en gaat beetje 'dreigen' ook gaat hij dan soms steigeren ( wel heel laag hoor ) meestal doe ik dan de zweep voor me en maak ik mijn stem zwaarder en hij stopt. Vandaag wou ik dus op de rechterhand hij stopt (voor me ) ik wil hem laten omkeren maar hij heeft geen zin...hij ging rondjes draaien om je heen dus dan stond die stil op de rechterhand en dan op de linkerhand. Ik wou hem laten lopen maar het ging niet hij bleef maar door gaan!! Vervolgens word ik boos ik maak me stem zwaarder...meneertje heeft nu natuurlijk helemaal geen zin meer...en hij begint weer vrolijk rondjes te draaien....
Ik zet hem stil wil hem laten lopen en ja hoor hij begint te dreigen...ik doe de zweep voor me en meestal stopt die dan wel...nou ik doe dat hij gaat gewoon door en hij begint te steigeren ( hoger dan normaal ) Nu was ik het helemaal zat !
Ik heb héél duidelijk laten horen met mijn stem dat ik dit niet wilde. Ik heb alles geprobeerd maar het lukte niet ...uiteindelijk het verkeerde gedaan opgegeven...
Ik heb met hem aan de hand gelopen en dan is die o zo lief en natuurlijk nog even lekker slijmen om te kijken of je nog boos bent....
Ik zag gelukkig de eigenaaresse nog die zei dat je inderdaad je stem moet verheffen. Hij neemt gewoon een loopje met me , dat zei zij ook nog. Dat ik het wel moet aanpakken het probleem..ik vraag nog wel hulp aan mijn zus maar ik wil ook adviezen tips van jullie!
Alvast bedankt
Groetjes Roxy
Ik ging inderdaad wel steeds aan zijn achterhand staan maar dan keerde die zich weer om en vervolgens bleef ik dus steeds draaien om bij zijn achterhand te kunnen. Dat afwisselen kan ik ook proberen hihihi
Nou in ieder geval heel erg bedankt!! Me eerste reactie
haha Nou ik ga snel weer proberen xxx Roxy