JoviBan schreef:Aangezien jouw pony nog "streken" heeft en uit zichzelf gaat omkeren en wegrennen, heb je een stap overgeslagen: grondwerk.
Ga eerst lekker aan de gang met je pony, aan jullie relatie en verstandhouding werken, en wanneer jullie zover zijn dat jouw pony niet zomaar het heft in handen neemt, ga dàn weer rijden, en dat lukt dan ook wel zonder bit.
Weet niet of dat gaat lukken ze is echt ondeugend maar als ik naast er loop doet ze echt niks ze denkt er geen eens aan daarna ben ik begonen met longeren en dat ging begin niet goed want ze kwam steed naar me toe maar nu doet ze dat ook goed en ik heb wel is op der gezetten zonder iets dan luistert ze prima maar zodra ik ga draven rend ze steeds bij de C zo snel mogelijk weer naar de A (daar is het hek om er uit te gaan) ook wil ze nog wel is bokken vind ik niet erg blijf toch wel zitten.... Maar over het grondwerk ze doet alles prima los loopt ze over het terrein achter me aan als ik der roep in het weiland komt ze gewoon aan lopen ... alles gaat dan al los ik roep der ze komt doe het hek open loop er uit ze loopt achter me aan doe het hek dicht zij wacht netjes loop naar de stallen zij loopt achter me aan poets der (wil nog wel is dan weglopen maar dan zech ahh en dan blijft ze staan) ik loop los naar de bak dat gaat ook dan ga ik erop en dan loopt ze ook gwoon goed en luisterd ook goed allee na 10 minuten draaf ik aan en dan word ze in 1x heel nukkig en doet ze het niet meer voor me..... (Dit gebeurt allemaal los)