Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:Nee, niet met touwhalster vastzetten. Als je hem nodig hebt met laden kun je hem onder een gewoon halster doen, en in de trailer onder het gewone halster vandaan halen.
Love_Alivia schreef:ja maar als er 2 paarden in staan dan moeten ze toch ook vast
gipsyboy schreef:allemaal gelul dat het halster niet breekt misschien dan halster niet maar als ze aan een gewoon (normaal) halstertouw staan dan breekt de musketonhaak ( of hoe je het schrijft)
heb ik al vaker gehad, dat mijn haf ging hangen en iedere keer ook nieuwe halstertouwen die breken bij de musketonhaak, en heb altijd al een touwhalster gehad maar nog nooit gesneden, sterker nog ik had een keer een normaal halster en toen had hij een hele wond onder zijn kin van dat metale ringetje.
en heb mijn horsie al heel vaak vervoerd in de trailer en gaat prima
Katoo71 schreef:oke die is zo gekocht maar kan het echt niet met dat andere halster ?
Cassidy schreef:Love_Alivia schreef:ja maar als er 2 paarden in staan dan moeten ze toch ook vast
????
Natuurlijk kun en moet je een paard vastzetten. Het gaat om het halster wat het omheeft en niet om het touw waar het mee vastgemaakt wordt.
Of weet jij het verschil niet tussen touwhalster en halstertouw?
Cassidy schreef:@ gipsyboy:
Een touwhalster verdeelt bij het hangen de druk op een kleiner oppervlak dan een gewoon halster. Er is heel wat kracht nodig om een nylon touwhalster te laten breken....
gipsyboy schreef:Cassidy schreef:@ gipsyboy:
Een touwhalster verdeelt bij het hangen de druk op een kleiner oppervlak dan een gewoon halster. Er is heel wat kracht nodig om een nylon touwhalster te laten breken....
dan doe je het lekker niet dan koop je lekker zoon normaal halster wat ''veilig'' is volgens jullie allemaal. veel plezier.
en nog ff een vraagje waarom word zoon topic geopent als je het zelf weet of iedereen het (zopgenaamd) weet.
gipsyboy schreef:nou ik zou geen 1 reden weten waarom niet en ik doe het dan ook al jaren.
met zoon gewoon halster heb ik super slechte ervaringen. (kort) paard in vrachtwagen en doet iets en hele halster zit in zijn oiksel naar utrecht en weet ik hoe veel maanden revalideren.
en ontiegelijk groot litteken.
nou geef mij maar touwhalster altijd en overal ook geen sherpe dingen aan (metaal, pinnetjes enzo)