met touwhalster in de trailer ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Katoo71

met touwhalster in de trailer ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 13:14

Tja dat is dus mijn vraag , op de verpakking staat dat je je paard niet mag vastzetten omdat het halster zo sterk is dat het niet breekt als het paard gaat hangen.
Ik ga mijn paard eerdaags per trailer vervoeren en ik heb eigenlijk niet een "gewoon "halster oke die is zo gekocht maar kan het echt niet met dat andere halster ?

nikki160287

Re: met touwhalster in de trailer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:15

Nee daar is een touwhalster veel te scherp voor. Het is inderdaad te sterk en breekt niet. Bovendien werkt zo'n touwhalster veel scherper in. Ik zou het echt niet doen!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:49

Nee, niet met touwhalster vastzetten. Als je hem nodig hebt met laden kun je hem onder een gewoon halster doen, en in de trailer onder het gewone halster vandaan halen.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:52

Cassidy schreef:
Nee, niet met touwhalster vastzetten. Als je hem nodig hebt met laden kun je hem onder een gewoon halster doen, en in de trailer onder het gewone halster vandaan halen.

Dit doe ik ook altijd. werkt erg makkelijk.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:54

nooit met touwhalster vast zetten Helemaal niet in de trailer. Daar kunnen ze nou juist gaan hangen of eerder in paniek raken.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:55

sluit me aan bij de rest, niet het risico nemen en even een gewoon halster aanschaffen.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:57

Nee, de touwen gaan snijden aangezien het halster niet breekt.

Love_Alivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:00

ja maar als er 2 paarden in staan dan moeten ze toch ook vast Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:03

Love_Alivia schreef:

????

Natuurlijk kun en moet je een paard vastzetten. Het gaat om het halster wat het omheeft en niet om het touw waar het mee vastgemaakt wordt.

Of weet jij het verschil niet tussen touwhalster en halstertouw? Duivel

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:03

allemaal gelul dat het halster niet breekt misschien dan halster niet maar als ze aan een gewoon (normaal) halstertouw staan dan breekt de musketonhaak ( of hoe je het schrijft)
heb ik al vaker gehad, dat mijn haf ging hangen en iedere keer ook nieuwe halstertouwen die breken bij de musketonhaak, en heb altijd al een touwhalster gehad maar nog nooit gesneden, sterker nog ik had een keer een normaal halster en toen had hij een hele wond onder zijn kin van dat metale ringetje.
en heb mijn horsie al heel vaak vervoerd in de trailer en gaat prima

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:09

gipsyboy schreef:
allemaal gelul dat het halster niet breekt misschien dan halster niet maar als ze aan een gewoon (normaal) halstertouw staan dan breekt de musketonhaak ( of hoe je het schrijft)
heb ik al vaker gehad, dat mijn haf ging hangen en iedere keer ook nieuwe halstertouwen die breken bij de musketonhaak, en heb altijd al een touwhalster gehad maar nog nooit gesneden, sterker nog ik had een keer een normaal halster en toen had hij een hele wond onder zijn kin van dat metale ringetje.
en heb mijn horsie al heel vaak vervoerd in de trailer en gaat prima

blijf het vooral zo doen.ik heb op wedtrijd iets anders gezien. die stond met touwhalster aan een trailer raakte ook in paniek en had wel degelijk een snee achter zn oren.
En musketon haken breken niet altijd. ik heb altijd een leren halster om als ie vast staat. hij ging een keer hangen touw was nog heel halster was stuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:15

Katoo71 schreef:
oke die is zo gekocht maar kan het echt niet met dat andere halster ?

Je kan beter €6 uitgeven aan een normaal halster dan honderden euro's een kosten als er daadwerkelijk iets gebeurt met je paard. Je zegt het zelf al, een normaal halster is zo gekocht dus waarom zou je het risico nemen?

Love_Alivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:18

haha wel Tong uitsteken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:19

@ gipsyboy:

Een touwhalster verdeelt bij het hangen de druk op een kleiner oppervlak dan een gewoon halster. Er is heel wat kracht nodig om een nylon touwhalster te laten breken....

Love_Alivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:19

Cassidy schreef:
Love_Alivia schreef:

????

Natuurlijk kun en moet je een paard vastzetten. Het gaat om het halster wat het omheeft en niet om het touw waar het mee vastgemaakt wordt.

Of weet jij het verschil niet tussen touwhalster en halstertouw? Duivel

haha wel Tong uitsteken

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:21

denk je dat er met een gewoon halster geen snee gemaakt kan worden achter zijn oren als hij gaat hangen of dat er een stuk metaal los knapt en bv in zijn oog komt of ook ergens langs zoeft met hoege snelheid door het hangen denk je dat hij dan nog steeds niks mankeerd????????

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:23

Cassidy schreef:
@ gipsyboy:

Een touwhalster verdeelt bij het hangen de druk op een kleiner oppervlak dan een gewoon halster. Er is heel wat kracht nodig om een nylon touwhalster te laten breken....

dan doe je het lekker niet dan koop je lekker zoon normaal halster wat ''veilig'' is volgens jullie allemaal. veel plezier.
en nog ff een vraagje waarom word zoon topic geopent als je het zelf weet of iedereen het (zopgenaamd) weet.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:23

Nooit aan een touwhalster vastzetten!! De reden is al duidelijk genoeg gemaakt hier....

Ennuh, wat kost nou een simpel gewoon halster??? Ik zou voor die €6,- het risico niet willen lopen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:24

Er zijn bepaalde dingen die je gewoon niet moet doen. En daar horen bij een touwhalster bij: niet mee losgooien, niet mee vastzetten. En dan geldt dat ook in de trailer.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:25

het lijkt me dat het niet voor niks wordt afgeraden al bij het halster! een touwhalster is te gebruiken voor grondwerk of rijden, niet om vast te zetten. (groter verwondingsrisico)

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:26

Ik zou een paard zeker niet in een trailer vast zetten met een touwhalster.

Persoonlijk vind ik dat veels te gevaarlijk je mag trouwens nooit je paard vast zetten met een touwhalster om.

Je mag alleen het touwhalster gebruiken op het moment dat je het paard leidt.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:27

gipsyboy schreef:
Cassidy schreef:
@ gipsyboy:

dan doe je het lekker niet dan koop je lekker zoon normaal halster wat ''veilig'' is volgens jullie allemaal. veel plezier.
en nog ff een vraagje waarom word zoon topic geopent als je het zelf weet of iedereen het (zopgenaamd) weet.

De TS heeft dit topic geopend omdat ze wil weten of het kan of niet, meningen wil horen. Nergens staat dat zij het al weet!!!!

Begrijp jouw reactie niet helemaal hoor, ieder geeft zijn of haar mening. Prima toch? Als je er niet tegen kan dat iemand het niet met je eens is, dan moet je je mening ook niet geven...

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:27

nou ik zou geen 1 reden weten waarom niet en ik doe het dan ook al jaren.
met zoon gewoon halster heb ik super slechte ervaringen. (kort) paard in vrachtwagen en doet iets en hele halster zit in zijn oiksel naar utrecht en weet ik hoe veel maanden revalideren.
en ontiegelijk groot litteken.
nou geef mij maar touwhalster altijd en overal ook geen sherpe dingen aan (metaal, pinnetjes enzo)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:30

Aha, aversie tegen normale halsters komt omdat je zelf slechte ervaringen hebt. Mag ik vragen: hoe oud was het halster en hoe stevig was het?

Halsters heb ik in alle soorten, vormen, maten en prijsklasses/kwaliteit.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 05-01-07 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:31

gipsyboy schreef:
nou ik zou geen 1 reden weten waarom niet en ik doe het dan ook al jaren.
met zoon gewoon halster heb ik super slechte ervaringen. (kort) paard in vrachtwagen en doet iets en hele halster zit in zijn oiksel naar utrecht en weet ik hoe veel maanden revalideren.
en ontiegelijk groot litteken.
nou geef mij maar touwhalster altijd en overal ook geen sherpe dingen aan (metaal, pinnetjes enzo)

Prima toch... *zucht*

Doe wat je wilt, negeer de fabrikant en de ervaringsdeskundigen, Wat weten die er immers van??

Het is jouw paard, jouw verantwoording.......