Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
daantjuhhh schreef:Tja,..
Het ligt behoorlijk aan je stal en werkwijze.
Ik ben absoluut geen natural, maar mijn paardje komt snachts wel lekker op stal.
Ze staan ook echt te bedelen om naar binnen te mogen.
Ze staan van smorgens vroeg tot s avonds laat wel buiten!
Maar we hebben hier ruime boxen, met een lage wand zodat er veel sociaal contact is tussen de paarden.
Ze hebben op stal ook veel bewegings mogelijkheid, daarbij onbeperkt hooi. dus altijd wat te knabbelen..
Ook op een niet natural manier kan je je paarden heel happy houden hoor!
En NEE, zielig zien ze er absoluut niet uit! En dat zijn ze ook niet!
Citaat:Hoe denken jullie erover of paarden het fijn vinden om op stal te staan?
arno8 schreef:daantjuhhh schreef:Tja,..
Het ligt behoorlijk aan je stal en werkwijze.
Ik ben absoluut geen natural, maar mijn paardje komt snachts wel lekker op stal.
Ze staan ook echt te bedelen om naar binnen te mogen.
Ze staan van smorgens vroeg tot s avonds laat wel buiten!
Maar we hebben hier ruime boxen, met een lage wand zodat er veel sociaal contact is tussen de paarden.
Ze hebben op stal ook veel bewegings mogelijkheid, daarbij onbeperkt hooi. dus altijd wat te knabbelen..
Ook op een niet natural manier kan je je paarden heel happy houden hoor!
En NEE, zielig zien ze er absoluut niet uit! En dat zijn ze ook niet!
Men hale het volgende experiment uit: laat de stal open staan, geef buiten EN binnen onbeperkt hooi en turf een week lang het aantal uren dat je paard binnen staat en het aantal uren dat je paard buiten staat.
Het argument: "mijn paard staat te dringen om op stal te mogen" gaat niet op. Ieder paard loopt zijn stal uit als je de deur open doet. Behalve als het paard weet dat hij een enorme dreun op zijn neus krijgt bij een ontsnappingspoging. En zelfs dan zijn er paarden die de dreun maar al te graag riskeren.
Maris89 schreef:Hier lopen ze ook dag en nacht in een inloop stal. Hek naar de wei gaat open als het weer het toelaat. Niks zieligs aan in mijn ogen.
daantjuhhh schreef:Maris89 schreef:Hier lopen ze ook dag en nacht in een inloop stal. Hek naar de wei gaat open als het weer het toelaat. Niks zieligs aan in mijn ogen.
Die van mij nu dus niet meer..
Maar ze zijn echt niet zielig hoor.
Ze stralen de vrede en welzijn gewoon uit hun ogen..
Ze gaan met plezier naar binnen 's avonds en met plezier smorgens weer naar buiten!
Maris89 schreef:Ik zie er ook niks verkeerds aan hoor. Waarom zouden zulke paarden dan nog hoge prestaties leveren als ze het zo "zielig" hebben?
pharagirlke schreef:is dit een wraak actie op het andere topic oid?
tessyke schreef:haha
je kan gewoon beide manieren als zielig bekijken maar uiteindelijk doe je als eigenaar met je paarden wat je zelf wil en wat je het beste lijkt
arno8 schreef:gelukkig kan een mens ondanks het geen-paard-zijn logische inschattingen maken.
Probeer maar eens;
Zou een ijsbeer het naar zijn zin hebben midden in de sahara?
Zou een woestijnrat het prettig vinden op de noordpool?
Zou een kuddedier dat zo'n 20 kilometer per dag loopt, het naar zijn zin hebben in een isoleercel van 3 bij 3 meter?