Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pmarena schreef:Het kan mij persoonlijk niet schelen wat wel of niet hoort binnen een bepaalde groep , ik denk zelf na , leef me in in m'n paard en in de situatie , en maak aan de hand daarvan keuzes. En ik denk dat de meeste mensen dat doen , zeker de mensen die aan het beeld van anderen van "naturals" voldoen.
Niet met de meute meelopen van paard op stal / deken / ijzers enzo , maar zelf keuzes maken die toevallig bij het beeld van "naturals" passen.
Wat er in de wedstijdsprot wel of niet mag of moet is al helemaal geen punt om naar te kijken , daar flippen ze al van verkeerde kleur rijbroek of jasjeBovendien mag je in de dressuur eigenlijk helemaal niet zonder bit starten omdat men zo ontzettend in het krappe hokje van -tig jar geleden is blijven hangen.
Een hackamore is gewoon 1 van de bitloze optomingen en dat is is goede handen gewoon prettiger voor een paard dan een stuk metaal in de mond.
Natural is imo juist niet allerlei rare regeltjes proberen te volgen (van die mensen die zeggen : je moet toch zus en zo anders is het toch niet "natural ??) , maar gewoon paardvriendelijker bezig zijn in alles , het je paard prettiger maken door meer respect te hebben voor de natuur van het wezen paard , en daarnaar te handelen in je omgang met het dier.
sidneey schreef:komt de hackamore dan niet te laag op zijn neus te hangen?
Fenne schreef:een vinger ruimte onder het jukbeen hoort ie te hangen. Dus ietsje lager is al goed.
Succes met je paardje! Vind het hem leuk staan.