De term 'natural' als soort hype

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

De term 'natural' als soort hype

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 21:07

Steeds vaker kom je de term 'natural' tegen op producten, niet alleen paardenspul. Ik kwam het tegen op afwasmiddel, zeep en zelfs condooms.

Ook zie je heel vaak op producten staan: natuurlijke extracten toegevoegd

Boos!

en om nog maar niet te spreken van de 'natural' balance IJZERS, contradictio interminis Clown

Angela

Re: De term 'natural' als soort hype

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:19

idd. blijkbaar willen mensen "terug naar de natuur" en dus komt overal het woord natuurlijk op te staan.

Raar gedoe hoor... zou ook voor een andere term zijn als Natural Horsemanship , maar ja, moet nog steeds iets bedenken wat de lading dekt...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:22

Natural term bestaat toch al kei lang? Dus zie ik het probleem niet echt in.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:43

Wat is daar nieuw aan Lachen. In de 18e eeuw was daar Jean-Jacques Rousseau, met zijn"Retour à la Nature", en in de jaren 60-70 hele volksstammen die zelf in hun achtertuintjes groenten gingen verbouwen en macro-biotisch gingen leven. Niks nieuws aan, gewoon een golfbeweging die in de geschiedenis steeds weer de kop opsteekt.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:54

Wij hadden bij het eten vanavond 'diervriendelijke runderlapjes' Clown Clown

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 01:55

Aangezien natural het engelse woord is voor 'natuurlijk' lijkt het me logisch dat je het regelmatig tegenkomt. Dat het ook veelvuldig misbruikt wordt voor producten ed die dat woord niet zouden mogen dragen is punt 2 Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 01:57

e_horse schreef:
Wij hadden bij het eten vanavond 'diervriendelijke runderlapjes' Clown Clown

Ik ben benieuwd wat ik me daarbij moet voorstellen? Krijg je dan alleen een lege verpakking ofzo Clown

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 02:56

zal wel biologisch zijn Ja
zo hebben wij ook een "groene" slager, maar zn vlees blijft wit en rood Clown

Idd weinig hype aan maar omdat de golf nu (in mijn ogen) weer aantrekt is het voor die producenten een goede marketing truc om het te gebruiken. Schandalig maar waar, ach er is wel meer schandalig in marketingland...

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 10:37

Gister was er een programma op België over aroma's in ons eten en over natuurlijk eten en voedselallergie. Volgens hun is het inderdaad 'in'.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 12:42

Silviabol schreef:
zal wel biologisch zijn Ja
zo hebben wij ook een "groene" slager, maar zn vlees blijft wit en rood Clown

Idd weinig hype aan maar omdat de golf nu (in mijn ogen) weer aantrekt is het voor die producenten een goede marketing truc om het te gebruiken. Schandalig maar waar, ach er is wel meer schandalig in marketingland...

Die golven zullen altijd blijven. Moet dar maar is op letten.
Paar jaar geleden was het terug dan weer weg, en nu weer terug

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:04

Ach de term Natural Hosemanship is destijds toch ook geplakt op iets wat: gewoon normaal omgaan met je paard heet in normale bewoording. Was ik me toch daar even hip lang lang geleden toen ik nog een klein meiske was, toen was ik blijkbaar al aan het Natural Hosemanshippen Haha!
En freestylen deed ik ook al lang voordat meneer Voest deze uitvinding deed.

Overigens leg je de klemTOON verkeerd bij Natural Balance ijzers. Het is nl 'natural balance' ijzers. En niet de nadruk op natural maar eigenlijk meer op het balance. Scheelt nogal namelijk. Haha!

Ik vind het een beetje claimerig klinken als er nu gevallen wordt over de term natural, natuurlijk of iets van die strekking op andere producten buiten de paardenwereld (die denken dat ze die term uitgevonden hebben geloof ik).

Er zijn idd golfbewegingen van natuurlijke groeperingen, eens in de zoveel jaar staan er weer een paar op. En marketing en comercie spelen daar handig op in. Staan er voor en tegenstanders op en dan ebt het weer weg om over een jaar of 10-20 weer terug te komen. We zullen zien....