clicker training

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jibbele

clicker training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 22:35

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het snuffelen hier en heb hele leuke dingen gezien die jullie paarden allemaal doen.
Zelf heb ik een fries van 3 jaar en een NRPSer.
Het lijkt mij erg leuk om mijn friese paardje kunstjes te leren en in de toekomst ook spaanse pas enz.

Vinden jullie een 3 jaarige te jong daarvoor? Zal ik nog een paar jaartjes wachten?
En dan nog iets waar koop je zo'n clicker?
En hoe en waarmee moet hem beginnen met beleren?

groetjes

Amable

Re: clicker training

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:48

Dit past beter bij het subforum vrijheidsdressuur, daar staan de al je vragen ook al beantwoord. 3 is iig een prima leeftijd Lachen Eventueel is mijn site ook een info bron voor je www.amable.nl

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:24

--> VD Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:10

Ik heb er een heel duidelijk boek over, en als ik van het bestaan af wist was ik al veel eerder met clicker training begonnen.Hij pakte het meteen goed op, en ik heb nu 3 laad dagen gehad zoals dat heet. Ook heb ik een target stick en die werkt ook heel goed, vanmorgen dacht hij dat ik weg was.Maar ik liep zachtjes terug,en toen klikte ik.Meteen kwam zijn hoofd de stal deur uit, dat vond ik erg leuk.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 23:37

Ik weet niet of 3jaar te jong is. Maar mijn pony is ook 3 (bijna 4) en daarmee doe ik het ook al. Daar heb ik eigenlijk niet zoveel problemen mee. De clicker kan je gewoon in een dierenzaak kopen. Het is namelijk eigenlijk iets voor honden, maar het word ook voor het paard gebruikt Knipoog .

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 13:33

3 jaar mag(vanaf 2,5 jaar mag)maar ik zou eerst de basis leren
zoals komen en blijven,stapen draven galloperen op commando