Dubbel longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ofirsuzzie

Dubbel longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 22:33

Mijn fries protesteerd bij het aan galoperen, ik wil dat met dubbel longeren oplossen, is dat de goede manier, of moet ik dat anders aanpakken.
Of is het protest omdat hij bv last van z´n rug heeft??
Hoop op wat reacties.
Haha!

ofirsuzzie

Re: Dubbel longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 22:33

Hij bokt als ik wil aanspringen de draf en stap zijn super, daar heeft hij geen problemen mee

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 03:32

Kunnen friezen galopperen dan? Haha!
Ik weet niet hoe je hem nu aan laat springen in de galop, maar als je hem vanuit een wat hoger tempo draf doordrukt naar de galop kan hij natuurlijk niet zo makkelijk bokken. Ik denk dat het in galop aanzetten met de dubbele lijnen hem alleen maar meer vrijheid geeft tov rijden onder de man. Daarnaast is het natuurlijk op een kleine volte ( longe) nogal zwaar om in galop aan te springen mn voor jonge paarden.

ofirsuzzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 11:06

Dirkje25 schreef:
Kunnen friezen galopperen dan? Haha!
Ik weet niet hoe je hem nu aan laat springen in de galop, maar als je hem vanuit een wat hoger tempo draf doordrukt naar de galop kan hij natuurlijk niet zo makkelijk bokken. Ik denk dat het in galop aanzetten met de dubbele lijnen hem alleen maar meer vrijheid geeft tov rijden onder de man. Daarnaast is het natuurlijk op een kleine volte ( longe) nogal zwaar om in galop aan te springen mn voor jonge paarden.

Friezen kunnen wel degelijk galoperen, weet niet hoe je daar bij komt?????
En de longeervolte hoeft niet altijd klein te zijn, je kan um zo groot maken als je zelf wilt Knipoog

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:43

Als je met dubbele lijnen werkt dan zal de volte waarschijnlijk kleiner zijn. Als je immers het paard dan alsnog op een grootte volte zijn gaat eens stuk van het effect. van de dubbele lijnen weer verloren. Vandaar dat ik ervan uitging dat je hem dan dus op een kleine volte had. En ja ook ik weet dat friezen kunnen galopperen en als je maar genoeg oefent kunnen ze zelf een heel eind meekomen in het "gewone" dressuur. Dan scoor je dus ook voor de galop onderdelen.

Vassilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:11

Trainen met de dubbele longe vind ik zeker een goede manier! Als je hem relaxed over de longe heb dan kan je hem juist aanmoedigen met de galop. Ik heb zelf een draver en ik val altijd terug op de dubbele longe omdat je dr zoveel baad van hebt. Je moet het wel weten waar je mee bezig bent natuurlijk. Lachen
Oh en met de dubbele longe kan je je paard zeker wel genoeg ruimte geven hoor; hoezo word de volte kleiner? :s

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 00:32

Odd schreef:
Trainen met de dubbele longe vind ik zeker een goede manier! Als je hem relaxed over de longe heb dan kan je hem juist aanmoedigen met de galop. Ik heb zelf een draver en ik val altijd terug op de dubbele longe omdat je dr zoveel baad van hebt. Je moet het wel weten waar je mee bezig bent natuurlijk. Lachen
Oh en met de dubbele longe kan je je paard zeker wel genoeg ruimte geven hoor; hoezo word de volte kleiner? :s

Natuurlijk kun je ze wel de ruimte geven maar veelal is het het wat kortere werk. links om rechts om en dan wordt de volte toch meestal wat kleiner.

klaske123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:01

mijn friese merrie staat ook altijd te bokken en moet ik er als een iedioot achter aan met een zweep maar nu heeft iemand mij geholpen en moet jbijvbeedl rosa op letten en prrrrt en heel hard met de zweep er achter aan. en iets korter pakken dat je met die zweep dicht bij zijn kontje bent. je moet alleen wat harder mee rennen maar jah nu als ik al zeg de naam en ooop gaat ze al in galop:P maar jah gewon ff door zetten en er als een iedooit door de bak gaan;p

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:21

Je kunt ook gewoon zorgen dat de slag van je zweep lang genoeg is, kun je er zo bij en is al dat spektakel niet nodig... Meestal worden ze daar uiteindelijk echt niet beter van namelijk.