Citaat:
voorlopig bij de grotere merries, waar hij niet bij kan (tot ze gaan liggen, wat ik voorlopig nog niet verwacht omdat Snatje nog maar een veulen is, en dus niet erg aantrekkelijk voor de merries), proberen met Faram, of nog iets anders?
dat zeg ik dus ook, alleen ik denk niet dat de merries op korte termijn zullen gaan liggen voor hem, omdat hij nog zo jong is. daar doen de meeste merries het niet voor. bovendien hebben we er ééntje drachtig nu, en dat wordt een laat veulen dus het zou wel kunnen.
met mijn ruin verwacht ik niets, hij houdt niet van kleintjes, en zéker niet van jonge dieren (twee jaar of jonger). hij jaagt ze gewoon eindeloos op, en als hij ze te pakken krijgt bijt hij, en probeert hij op de rug te springen (niet bij wijze van dekken, maar echt om erop neer te trappen). ik heb dit gezien bij Flicka, Godzijdank mis, maar toch eng genoeg. misschien wil het met Snatje wel, ik heb het nu twee keer geprobeerd maar met slecht resultaat.
het is mijn bedoeling met Snatje naar de hengstenkeuring te gaan, maar of ik hem ook voor de dienst wil aanbieden weet ik niet. er komt toch een hoop bij kijken, en ik heb mijn dieren toch voornamelijk omdat het mijn maatjes zijn, en niet om er gebruik van te maken... maar misschien wordt hij wel goedgekeurd, en denk ik er tegen die tijd anders over. eraf is eraf, en daar is dan niets meer aan te doen...