[AR] dubbelspan, 1 pony hinnikt hele tijd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lientje610

dubbelspan, 1 pony hinnikt hele tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 16:56

Hoihoi, ik heb een vraag (goh! Tong uitsteken )

ik heb net twee maanden mijn pony's: shetjes, allebei ruintjes en 11 jaar, altijd samen gestaan en altijd enkelspan gelopen. Ze kennen elkaar dus goed! maar nu, ik wil graag dubbelspan met ze rijden. Dat gaat hartstikke prima, ook met optuigen. Maar als we ze voor de kar zetten begint er één gigantisch te hinniken, en houdt maar niet op, ook niet tijdens rijden. Weet misschien iemand waarom ie dat doet?
Misschien komt het omdat ze oogkleppen ophebben, dat hadden ze eerst niet, maar dan merkt ie toch wel dat z'n maatje naast hem staat? Lijkt mij?

Ze lopen verder wel goed door enzo, maar hij hinnikt echt de hele tijd!

xxx

manie

Re: dubbelspan, 1 pony hinnikt hele tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:07

Misschien is het feit dat je pony z'n maatje niet ziet, maar wel hoort oorzaak voor dit gedrag.

Gewoon door mennen en laten hinneken zou ik zeggen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:10

Flink aan het werk houden dat hij geen tijd heeft om te hinniken.

Ik weet niet of je alleen op de weg rijdt, maar dan toch zodanig bezig houden dat hij er geen tijd voor heeft.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:01

En als je de pony in enkelspan laat lopen met oogkleppen, doet hij het dan ook?
Wel vreemd, maar misschien is het sheteigen
Dat ik Hero nog niet zo lang had hinnikte hij ook heel veel voor de wagen als hij fris was. Ik interpreteerde het maar alsof hij er lol in had.

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:02

Klinkt wel superlief! Haha! Denk toch inderdaad om te laten weten dat hij er is en z'n maatje herkent maar niet meer ziet ofzo. Ga verder mee met de vorige reacties: gewoon lekker aan het werk zetten en ik denk dat het na verloop van tijd dan ook steeds minder zal worden. Want hij weet toch (door geur enzo) dat z'n maatje naast 'm loopt dus als je 'm vaker zo aan 't werk zet zal 't denk ik steeds minder worden.