[LO] Achterhand mee trainen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[LO] Achterhand mee trainen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 13:45

Ik zoek tips en manieren hoe ik de achterhand van mijn draver kan mee trainen onder het longeren. Met name hoe ik hem actiever kan krijgen achter.
Het is al behoorlijk verbetert als je kijkt naar hoe hij eerst liep, hij hoeft van mij niet het perfechte dressuurpaard te worden maar zou graag zien dat hij zijn achterhand wat meer er onder plaatst.

Ik longeer nu met touwtjes op de manier van lammert, tussen zijn benen vast gezet. Galop is vrijwel onmogelijk aan de longeerlijn.Passoa enzo heb ik al wel geprobeert maar ben er niet echt van onder de indruk.

Cassidy

Re: [LO] Achterhand mee trainen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 13:57

En toch zou ik je de Pessoa willen adviseren, eerdere nog dan de touwtjes volgens Lammert. Je moet hem alleen wel goed afstellen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:09

Ik heb er meerdere keren mee getraint, achter gaat het redelijk maar van voor heeft hij bij mijn paard geen goede inwerking en hij blijft het touwtje achterlangs haten.

De eerste paar keren met passoa was met iemand met ervaring er bij.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 23:48

Cassidy schreef:
En toch zou ik je de Pessoa willen adviseren, eerdere nog dan de touwtjes volgens Lammert. Je moet hem alleen wel goed afstellen....

Dat is nu echt een mankement van de Pessoa... er zit geen degelijke beschijving bij hoé je hem nu precies moet gebruiken... daar moet je zelf maar weer achter zien te komen... het heeft mij ook in het begin wat hoofdbrekens gekost en nog steeds weet ik niet precies hoe strak/los hij nu moet. Verder is het inderdaad een prima hulpteugel Ja .

Josil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 23:50

heb je dubbele longe al eens gebruikt?? helpt mischien ook ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:10

En dan de andere longeerlijn achter zijn kont langs bedoel je?
Heb het geloof ik eens geprobeert maar kan het wel nog een keer proberen.

Maar hoe voorkom je dan dat hij teveel naar buiten gaat kijken? Tenminste dat kan ik bij mijn paard en dubbele longe nog wel herinneren.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:15

met dubbele longe longeer ik mijn paard, werkt goed hoor Knipoog
Pessoa ga ik mee aan de slag. Zoek alleen nog iemand die snapt hoe die standen werken Bloos

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 14:55

Ik heb zelf ook een draver,en pessoa mits goed afgesteld of met dubbele longe hebben toch het meeste efect Lachen

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:44

Judith_ schreef:
Maar hoe voorkom je dan dat hij teveel naar buiten gaat kijken? Tenminste dat kan ik bij mijn paard en dubbele longe nog wel herinneren.

Het handige van een dubbele longe is dat je je handen eigenlijk bijna hetzelfde kan gebruiken als wanneer jij erop zou zitten.
Je kunt dus heel makkelijk stelling vragen door te vragen aan de binnenkant.