Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Marloes3003 schreef:Hij geeft het zelf aan als hij niet meer wil. dan is het tijd om terug te gaan, richting huis lopen ze toch wel
tamary schreef:Marloes3003 schreef:Hij geeft het zelf aan als hij niet meer wil. dan is het tijd om terug te gaan, richting huis lopen ze toch wel
Beetje slimme pony heeft dat zo door. En dan worden je ritjes juist steeds korter.
SANEX schreef:( ze krijgen van de boer altijd wat biks tussen het stro tijdens voertijd en dan is het meestal even boksen om wie het meeste krijgt )
BlackDevils schreef:Conditie kun je het beste opbouwen met intervaltraining. Eerste 10 minuten tot kwartier losstappen en aan het eind ook weer ruim uitstappen. Tussentijds ga je telkens een beetje stevig aandraven en dan weer even stappen. Naar mate je dit vaker gedaan hebt dan kun je de hoeveelheid arbeid opvoeren.
SANEX schreef:Tom is nog niet beslagen maar dat laat ik wel doen als we meer gaan mennen. Dus de eerstvolgende keer dat de smid komt laat ik hem beslaan.
Hij loopt wel vaker over de verharde weg, naast de fiets door het dorp bv, maar dat is natuurlijk anders dan continu voor de kar blootsvoets. Dus hij komt idd op ijzertjes
Gelukkig heeft hij aardig sterke hoeven en niet iniminishetpootjes, maar behoorlijk stevige poten ( ja poten) met goed sterke hoeven eronder ( smid was erg te spreken over de hoeven van mijn pony's, mocht blij zijn dat het ponyhoeven waren en geen shethoeven )
Hier overigens de foto's van Tom voor de kar afgelopen dagen:
[HAW]Droom komt uit; menrit met kleine vette bonte Tom!
Citaat:Niet dat ik tegen ijzers oid ben, maar ik zelf ervaar nu hoe fijn het is als je pony ze helemaal niet nodig heeft en van zich zelf en door goeie training harde hoeven krijgt die gelijkmatig afslijten op de juiste manier. Ik moet zeggen dat ik al best wat paarden en pony's letterlijk op hun achterste heb zien glijden tijdens koetsentochten/- ritten, omdat ze heet waren of ergens van schrokken, en de ijzers over het asfalt gleden...
Echwel schreef:Citaat:Niet dat ik tegen ijzers oid ben, maar ik zelf ervaar nu hoe fijn het is als je pony ze helemaal niet nodig heeft en van zich zelf en door goeie training harde hoeven krijgt die gelijkmatig afslijten op de juiste manier. Ik moet zeggen dat ik al best wat paarden en pony's letterlijk op hun achterste heb zien glijden tijdens koetsentochten/- ritten, omdat ze heet waren of ergens van schrokken, en de ijzers over het asfalt gleden...
Ik men al jaren en jaren en jaren met ijzers, zelfs met widiapuntjes in de achterijzers.
Rijden er marathons mee en ellenlange ritten.
Ik heb nog nooit een uitglijdende pony gehad.
Heeft meer met mentechnisch te maken dan met ijzers.
tamary schreef:Marloes3003 schreef:Hij geeft het zelf aan als hij niet meer wil. dan is het tijd om terug te gaan, richting huis lopen ze toch wel
Beetje slimme pony heeft dat zo door. En dan worden je ritjes juist steeds korter.