Eleonoor schreef:1) dekens zitten vaak te strak om de borst maar veel mensen schijnen dat normaal te vinden
Goede deken kopen
dat scheelt idd een stuk
maar het merendeel kiest voor een goedkopere versie als ik zo om me heen kijk
Eleonoor schreef: 2) sociaal gedrag wordt lastiger (ze kunnen elkaar niet lekker krabbelen) Afhankelijk als ze met meerder buitenstaan, of wanneer je erbij bent deken terugslaan en laten kroelen
dan kan ik er wel de hele dag bij gaan staan
Eleonoor schreef:3) kunnen hun warmte zelf niet regelen (als ze het te warm hebben kunnen ze er zelf niets aan doen) toch wel gezien dat paarden haren overeind zetten met een deken op
nooit gezien maar als ook als ze het te warm hebben lukt dat echt niet om af te koelen mét deken
Eleonoor schreef:4) hoe kan een paard zichzelf krabbelen als ie jeuk heeft in de flanken?? ja dat kan, ze kunnen heel slim nog onder de deken krabbelen
maar lang niet op alle plaatsen
Eleonoor schreef:6) het op en af doen en wisselen van de dekens is veel werk nee hoor, gewoon goede deken kopen zonder die ondingen tussen de achterbenen en altijd goed liggen
voor elk paard had ik minstens 3 dekens!!
1 dunne 1 dikke staldeken en 1 waterdichte of zelfs 2
logisch want de temperatuur wisselt in nederland nogal sterk
maar er zijn idd mensen die 1 waterdichte deken die ze meteen op laten op stal
maar zo'n deken ademt veel minder goed dan een gewone staldeken
vandaar dat ik ze dan weer omwisselde voor een staldeken als ze binnen kwamen
Eleonoor schreef: 7) je stal ligt telkens bezaaid met (natte) dekens
wederom, goede deken kopen, hier nog nooit last van gehad
zie vorige reactie (6)
Eleonoor schreef:8) rollen zonder deken is veel prettiger voor een paard laat je ze toch even zonder deken rollen

mijn paarden rollen de hele dag en nacht door
Eleonoor schreef:9) ze kunnen vrijer bewegen tja, goede deken kopen ;)
Rambo en Anky dekens zijn prima dekens, en die had ik altijd !
maar zonder lopen ze toch echt veel vrijer, het blijft toch een onnatuurlijk iets
Eleonoor schreef:10) sommige paarden bijten/trekken elkaar deken stuk kijk, dit is nu een lastige, dat wordt moeilijk als andere gaan slopen.....
en vooral een duur grapje

hoeveel paarden leggen hun oren plat als ze een deken op krijgen (echt heel veel)
zouden ze dat doen omdat ze een deken zo prettig vinden?