en bij allemaal ging het redelijk goed.
Natuurlijk, ze waren wel eens wat zenuwachtig en springerig, maar over het algemeen ging het allemaal goed.
Ik heb ook altijd hulp gehad van een prof. menner.
Deze menner heeft mij de laatste week ook geholpen met mijn shetlander.
Het gaat alleen wat moeizamer dan we gedacht hadden.
Mijn shetlander, Dribbel, heeft eerder voor de wagen gelopen. Ook fanatiek wedstrijden mee gereden etc. ( bij ex-ex-ex eigenaren

Dus wij dachten, Die kunnen we zo weer voor de kar zetten.
Vorige week begonnen, eerst tuigje keertje op gelegd, Daarna erachter "mennen", ging allemaal super, Ze deed het alsof ze het elke dag nog deed.

Daarna een cavalettibalkje erachter gelegd,
Werd een béetje zenuwachtig tijdens het 1 rondje, maar was eigenlijk daarna wel over.
Dat een paar dagen door gedaan,
en vandaag dus het karretje opgehaald.
Eerst nog even geoefend, zonder karretje en het ging weer allemaal vlekkeloos.
dus, wij de stap maar wagen en we hebben dr voor de wagen gezet.
Bij het inspannen was ze súper braaf en bij de 1e paar stapjes ook nog, maar daarna begon het, gek doen, steigeren, bang zijn .. vreselijk om te zien. Het lijkt wel of ze bang is voor de 'hefbomen'(sorry, ben de naam kwijt..

We hebben haar gelijk weer uitgespannen en even weer rustig met dr gaan stappen.
Daarna nog een keertje weer geprobeerd, maar nu het karretje laat maar zeggen niet 'vast' aan Dribbel.
Dit ging al iets beter. Maar nog steeds vreselijk zenuwachtig en opzij lopen en raar doen enzo.
Ik net dus de oude eigenaren opgebeld, en die hebben me verteld dat de mensen waarvan zij dribbel hebben gekocht(ik hoop dat je het nog snapt

Dat dribbel daar met karretje en al een keer onderuit is gegaan.
Daarna hebben ze dr nooit meer voor een karretje gehad.
Zou het een trauma kunnen zijn?
en zo ja.. hoe zou ik dit kunnen oplossen?
is er nog de mogelijkheid om ooit met dr te gaan mennen?