Heeft er iemand tips voor het rijden met bosal? :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pirelli_girl

Heeft er iemand tips voor het rijden met bosal? :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 23:55

Heey hallo,

Ik rijd sinds een paar weken met bosal i.p.v fluisterhalster (en boomlooszadel) en het gaat redelijk, maar ik snap dus echt niet hoe je met die stroefe teugels omgaat! Ze zijn keihard en haast niet in vorm te buigen. Ik rijd het liefst met 1 hand, maar dan heb ik nu het gevoel dat hij dan sneller onder me vandaan loopt. Heeft er iemand ervaring mee?

Alvast bedankt Lachen

Groetjes Pirelli_girl

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Heeft er iemand tips voor het rijden met bosal? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 12:00

ik ben met Banjer pas begonnen met bosal-rijden... ik raad je aan om er les bij te nemen... Lachen

Banjer en ik rijden in het begin alleen met de les met bosal... ik vind het te anders dan touwhalster of bit om zelf maar wat te gaan proberen...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 12:02

Volgens mij is les met een bosal juist noodzaak. het is echt iets wat je moet leren, kijk eens op slidinghorse.nl , claudia rijd ook met bosal en traint hier ook in. Misschien vind je daar wat meer informatie.

pirelli_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-06 14:32

ik heb helaas geen mogelijkheid tot les nemen. Ik heb geen bak en sta aan huis. Moet letterlijk alles zelf doen en ook een hoop zelf betalen, dus echt geld voor les heb ik niet. Het gaat ook goed, alleen zou ik graag nog tips hebben. Ik ga eens op die site kijken Lachen Mijn vriendinnetje (Sidneey) gaat met een hackamore rijden. Op wat voor manier werkt dat dan?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 22:21

als je geen les kan nemen, dan raad ik je aan om niet met bosal of hackamore te gaan rijden... Lachen De inwerking is anders dan met bit, en in verkeerde handen (of zonder begeleiding) kan het een erg harde inwerking zijn.