Ik heb helemaal in mijn hoofd hoe die eruit moet zien enzo, maar voordat ik 3 karren in een jaar heb wil ik er wel het een en ander van weten

Ik denk aan zo'n karretje:

Wat iig duidelijk moet zijn is dat het geen sulky is zonder 'rugsteun' of een dresseerkar met 2 bankjes tegenover elkaar.
Maar nu de vragen:
1) Hoe zit het met het omklappen naar voren of achteren?
Want stel dat de pony iets groter is dan de gemiddelde pony die ervoor moet lopen. Dan ligt het lamoen automisch wat hoger en dan verplaatst het gewicht op de bok naar achteren en wordt de pony als het ware gelift.
Of bepaal je dit zelf dmv de 'ogen' te verhogen/verlagen?
2) Wat is een normale prijs voor zo'n kar? 2e hands bedoel ik..
3) Heeft er iemand ervaring met zo'n kar? Ik ben erg benieuwd hoe dit zit. En kun je over de pony heenkijken? Of moet je erlangsaf kijken?? Ik heb namelijk nog nooit op een sulky gezeten

4) Heeft iemand ervaring met een dresseer karretje? Dat je zo schuin zit? Dat werkt toch niet lijkt mij?
5) Is het mogelijk een dresseer karretje te kopen en het 'leeg te halen' e op te bouwen tot 'sulky'. Dus bankje recht achter de pony.
6) Zijn er extra dingen heel belangrijk aan een 2 wieler waar ik op moet letten als ik die koop of maak?
Alvast bedankt