Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tjitseee schreef:ik heb het bitloze hoofdstel van www.ruitersportshop.nl , bevalt erg goedmooi leer en zachte neusriem en sturen gaat ook prima!
Maris schreef:.
Hoe werkt de Marylot crosslink ?
Alytuiere schreef:Maris schreef:.
Hoe werkt de Marylot crosslink ?
volgens mij heeft die hetzelfde systeem als de cook en je kunt hem ook als sidepull gebruiken en als je wilt kun je er ook losse bithangers bij kopen zodat je ook nog met een bit kunt rijden.
Ik weet zo even niet meer wie hier op bokt, maar er is iemand die heeft een 'biothane voest' (dus wel het biothane van de marylot crosslink alleen dan het voest systeem) laten maken bij goedhard, dus dat is dan ook een mogelijkheid.
Lenneke_ schreef:Ik vind de biothane side pull ideaal. Eerst had ik hem als crosslink, maar de side pull geeft bij ons minder ruis
sflj schreef:iemand een idee voor een stukje neopreen? waar haal ik dat of iets dat erop lijkt?
sflj schreef:Heb inmiddels ook een lederen hoofdstel gebruikt waarbij de teugels gekruist onder de kaak door vastzaten maar vond inderdaad de 'release' niet goed en gebruik m niet meer.
Bovendien schuurde het.
Huertecilla schreef:Ik heb zelf ook geen problemen met aansnoeren, verwarring bij het paard of minder snel loslaten ervaren.
sflj schreef:Lenneke_ schreef:Ik vind de biothane side pull ideaal. Eerst had ik hem als crosslink, maar de side pull geeft bij ons minder ruis
Hoe kom je daaraan Lenneke?
Ik heb nl wel een normaal halsterhoofdstel van biothane en zou daar ook wel zonder bit mee willen rijden maar dan wil ik een stukje neopreen onder de neusriem ofzo.
Heb er nu een stukje (nep) bont onder maar dat bevalt niet. En heb ook nog niet echt iets gevonden dat beter is.
iemand een idee voor een stukje neopreen? waar haal ik dat of iets dat erop lijkt?