[AR] stokmaat bij tweespan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stado

stokmaat bij tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 20:23

Met mijn mini hengstje van 87 cm wil ik tweespan gaan rijden. Hiervoor ben ik nu opzoek naar een spanmaatje. Ik heb er een op het oog, maar die is 82 cm. Kan dat naast elkaar? Of zal dat een erg vreemd beeld geven? Wat denken jullie?

Dennis

Re: stokmaat bij tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:57

Bij grote paarden is dat verschil niet extreem, maar bij die kleintjes is het flink.
Ik denk dat ik toch even verder zou zoeken als ik jou was.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 01:21

Ik denk dat je met ponies van die maat eigenlijk toch alleen maar recreatief kunt rijden. Dus veel problemen met gangverschil in de dressuur en dergelijke zul je niet krijgen. Dus als die nieuwe ponie je erg aanspreekt dan zou je dat best kunnen doen. Mooi is natuurlijk anders.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 03:26

Ik zou even doorzoeken. Ik vond al aardig wat verschil tussen mijn vorige span van 1,05 en 1,09 m. Vaak kan de kleinste het net niet bijbenen en je ziet bij van die kleinjes het verschil veel meer als bij groten

megaspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 03:30

sluit me aan bij het comentaar van napie als er hoogte veschil is dan kan de kleinste het vaak erg moeilijk bijhouden.
maar als je gewoon voor de lol gaat rijden dan is het niet echt heel erg