Is dit goed?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

khirshanta

Is dit goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 22:57

Ik wil vooral de omgang met mijn paard verbeteren, en haar daarbij ook dingen leren, leuke trucjes, maar vooral het respect hebben voor en luisteren naar mij, terwijl het wel leuk blijft. Ik heb er aleens op gekeken, en laatst heeft iemand met dit boek aangeraden: [url]http://www.vrijheidsdressuur.info
[/url] Is het echt de moeite waard, want ik vind het nogal duur. Niet dat ik wil besparen op mijn paard(je) maar om nou geld over de balk te gooien... Nog een vraag: zit die clicker er nog bij (is niet doorslaggevend hoor Knipoog ) en wat vinden jullie van clickertraining. Ik beloon ook met de stem, en weet niet of het tikken van de hoogspannings'doos' (naast de wei hoor Knipoog ) vergelijkbaar is, zodat ze haast kwijlend ernaast staat, en ze de klik niet meer met een beloning associeert.

Alvast bedankt Lachen

Donja

Re: Is dit goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:24

Ik werk tot nu toe alleen nog maar met de clicker bij honden. iedere clicker heeft zijn eigen specifieke geluid en het dier herkent dit al snel.
mijn ene hond had in het begin moeite met het onderscheiden (toen waren we net bezig) van verschillende clickers (leuk hoor, meerdere honden tegelijk op een trainingsveld...) maar ze had het snel door welke clicker van mij was.

Amable

Re: Is dit goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:59

SUper goed boek, als je met VD aan de gang wilt is het toch prettig om een bron van info te hebben. De clicker lijkt naar mijn idee niet heel erg op het geluid van een stroom apparaat, daarbij, een paard linkt de clicker snel genoeg aan een mens want alleen daar komt eten uit na een click.