Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
felicity schreef:Zo als je kan lezen is ze nog niet eens betuigd. Ze word volgend jaar weg gebracht om te beleren. Ik krijg dan ook les om veilig de weg op te kunnen.
En ik bedoelde met een leuk tuigje geen tuig van 2000 euro maar meer iets rond de 600 euro. Net zo als een kar ik weet dat ze er zijn van 5000 maar wil eerst iest simpels. Dan kunnen we altijd nog uitbreiden.
felicity schreef:Ben vroeger wel vaak met een marathonspan mee geweest (2 gelderlanders)
napie schreef:Een belg heeft geen tuigje en een karretje maar een Tuig en een Kar. Kennis van mij had ook een belg en het hoofdstel was al zo groot als een miniponytuig.
Op een tuig van zo'n groot en sterk paard valt ook weinig te bezuinigen. Ideal verkoopt goede kwaliteits tuigen voor een redelijke prijs in trekpaardmaat.
Hier moet ook een absoluut stevige wagen achter met dito rem. Een belg verbouwd een te kleine wagen zo tot brandhout.
Ik zou eerst zelf maar eens goed menervaring op gaan doen voor je met zo'n kolos de weg uit gaat.