Voor de afwisseling doe veel verschillende dingen met mijn pony. Heel af en toe rijd ik hem (hij heeft een verzorgster, dus wordt verder gereden), ik longeer regelmatig, beleer hem voor de kar (hebben nu winterstop

Ik heb zelf de moeder van deze pony voetjes en kusjes leren geven, dus heb wel een klein beetje ervaring met VD, maar Wessel is echt een geval apart. Hij wil gewoon echt niet.
Ik heb tot nu toe alleen geprobeerd hem voetjes te leren geven, omdat ik dacht dat dit het gemakkelijkste voor hem was. (uit NH kent hij al dingen als blijven ed) Dit heb ik op de volgende manier gedaan:
Manier 1: Voet optillen en commando geven, vervolgens voet aantikken, waarna geen reactie komt. Weer eindeloos voet optillen met commando, maar denk maar niet dat meneer er over peinst om zijn voet zelf op te tillen. Dit heb ik geprobeerd met voer, zonder voer, maakt allemaal niet uit, hij wil het gewoon niet. En ik geloof niet dat hij het niet snapt

Manier 2: tegen schouder duwen, zodat hij zijn ene voet toch iets optilt, commando geven, uitbundig belonen (met voer, zonder voer, vanalles geprobeerd), maar hier blijft het dan bij. Meer beweging komt er niet in.
Hebben jullie misschien tips, zodat poging 570 uiteindelijk toch resultaat heeft? Of zijn Wessel en ik gewoon talentloos??