pony vindt clicker eng

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maartje123

pony vindt clicker eng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 19:28

Mijn pony vind de clicker eng. Ze schrikt er heel erg van en wil dan weg lopen.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet je mischien wat ik hier aan kan doen.

Amable

Re: pony vindt clicker eng

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:48

Touwtje eraan, click belonen. Net zolang tot het niet eng meer is. En vooral niet op reageren. Niet gaan roepen van ho braaf niks aan de hand enz. Want daarmee bevestig je haar dat het eng is.

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 11:51

Ik heb het genegeerd. Maar als ik nu ook moet iets anders in mijn hand kom loopt ze hart weg en vind dat zelf erg eng en dan gebeurt er niks.

Sannea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:28

Ik ben het met Amable eens Lachen Laten wennen en belonen Knipoog

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:39

het is een kwestie van echt elke dag oefenen oefenen oefenen. Op een geegven moment vind ze het echt niet meer eng..

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:00

jesperlover schreef:
het is een kwestie van echt elke dag oefenen oefenen oefenen. Op een geegven moment vind ze het echt niet meer eng..

Hoezo moet de klikker dan ik leer mijn shetje alles met aanwijs plekken als ik op de achterhand legt bokt ze leg ik hem op der been dan doet die spaanse pas duuw ik de been beetje naar achter dan gaat die complimenteren raak ik ze borst aan dan steigerd ze!

Dus waarom is de kliker dan nodig (Als ik er op zit wijs ik alles aan met de zweep)

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 12:45

je kan haar eraan doen wennen met bovenstaande tips.
Of je kan ipv een clicker een andere herkenning gebruiken.
ipv clicken zeg je vb :"YES"
ik doe dat en ze begrijpt het heel goed Lachen

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:37

bonitobol schreef:
je kan haar eraan doen wennen met bovenstaande tips.
Of je kan ipv een clicker een andere herkenning gebruiken.
ipv clicken zeg je vb :"YES"
ik doe dat en ze begrijpt het heel goed Lachen

Idd.. En heb jij een paardje uide hengst liberty M??

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:38

@_gold_st_ : ja, ik pm je even

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 21:24

bonitobol schreef:
@_gold_st_ : ja, ik pm je even

Danke

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:13

_Gold_ST_ schreef:
jesperlover schreef:

Hoezo moet de klikker dan ik leer mijn shetje alles met aanwijs plekken als ik op de achterhand legt bokt ze leg ik hem op der been dan doet die spaanse pas duuw ik de been beetje naar achter dan gaat die complimenteren raak ik ze borst aan dan steigerd ze!

Dus waarom is de kliker dan nodig (Als ik er op zit wijs ik alles aan met de zweep)

Heeft duidelijk geen idee wat de clicker is...

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 09:54

_Gold_ST_ schreef:
jesperlover schreef:

Heeft duidelijk geen idee wat de clicker is...

Wel weet echt wel wat het is maar snap de reden waarom je zo ding gebruikt niet helemaal..

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 09:56

BOvenstaande mail klopt niet daar staat dat ik het schreef maar katie schreef het Ziek
Sorry ben ook nieuw op bokt.nl Knipoog

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:58

Ja, je weet wat een clicker is, maar de clickertraining zegt je duidelijk niets... Wel nu, op mijn site www. amable.nl staat er het eea over uitgelegd net zoals in andere topics hier op bokt en op het vdforum www.vdpraters.8bit.be

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 22:23

[quote="Amable"]
Ja, je weet wat een clicker is, maar de clickertraining zegt je duidelijk niets... Wel nu, op mijn site www. amable.nl staat er het eea over uitgelegd net zoals in andere topics hier op bokt en op het vdforum www.vdpraters.8bit.be

cliker training is toch een teken van ja , nu zech maar..?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 22:34

De clicker is de secundaire versterker van de primaire versterker. Een clicker zegt idd tegen het paard "nu doe je het goed, hier ga je voor beloont worden" het grote voordeel van de clicker is dat je goed kan timen, daarnaast zal je paard niet gaan schooien omdat er alleen na de click een beloning volgt en deze is niet uit je zak te vissen. Je paard zal met clicker dus beleefd zijn en oefeningen veel sneller aanleren.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 04:45

Bovendien vraagt de topicstarter tips om haar pony de clicker niet meer eng te laten vinden. Het gaat dus al over clickertraining, ik vind een antwoord met "waarom gebruik je uberhaupt een clicker, ik doe het zonder en dat werkt beter" dus eigenlijk ook niet echt gepast omdat het niet echt ingaat op de vraag / het onderwerp. Verward Verder heeft Amable al uitgelegd. Lachen

Gold_ST, heb je trouwens niet dat je pony dan die kunstjes doet als je hem bijvoorbeeld borstelt en je hand op zijn kont legt bij het borstelen? Verward Dat lijkt me lastig als je kunstjes doet op commando van alleen aanraken op een bepaalde plek. Je raakt je paard tenslotte ook weleens aan (ook op die plekken) als je niet wil dat hij die oefeningen doet, lijkt me...

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 10:50

Roskur schreef:
Bovendien vraagt de topicstarter tips om haar pony de clicker niet meer eng te laten vinden. Het gaat dus al over clickertraining, ik vind een antwoord met "waarom gebruik je uberhaupt een clicker, ik doe het zonder en dat werkt beter" dus eigenlijk ook niet echt gepast omdat het niet echt ingaat op de vraag / het onderwerp. Verward Verder heeft Amable al uitgelegd. Lachen

Gold_ST, heb je trouwens niet dat je pony dan die kunstjes doet als je hem bijvoorbeeld borstelt en je hand op zijn kont legt bij het borstelen? Verward Dat lijkt me lastig als je kunstjes doet op commando van alleen aanraken op een bepaalde plek. Je raakt je paard tenslotte ook weleens aan (ook op die plekken) als je niet wil dat hij die oefeningen doet, lijkt me...

Nee heel raar eigenlijk nooit nee...
Als ik het met handschoenen aan doe doet ze het ook niet alleen met blote hand...
Ze doet het eigenlijk ook altijd alleen bij mijn want andere vetrouwd ze niet alleen de vezorgertje die krijgt het soms voor elkaar..
Denk dat ze vroeger slecht heeft gehad ze is echt bang voor mensen...
Daarom leek VD me ook de sport voor haar omdat ze het snel leerd en ze raakt goed bevriend met mensen.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 12:41

Heb je een foto van haar? In 1 van de oefeningen?

Josil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 12:48

echt een mooi paard.
en ook knap wat die kan.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:13

Citaat:

Waarom doet ze het dan eigenlijk niet? Sta je dan anders voor haar ofzo? Het lijkt mij lastig om dit verschil aan te duiden, apart dat ze het niet doet als je het niet wil. Of probeer je die plekken als je haar gewoon aait niet aan te raken? (of aai je haar nooit op de borst / kont / andere plekken van de kunstjes?) Want het lijkt me dat als je haar op precies dezelfde plek aanraakt als dat ze geleerd heeft een kunstje te doen dat ze dat dan associeert met het kunstje en deze dus uitvoert, zoals ze heeft geleerd...?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:55

Roskur schreef:
Citaat:

Waarom doet ze het dan eigenlijk niet? Sta je dan anders voor haar ofzo? Het lijkt mij lastig om dit verschil aan te duiden, apart dat ze het niet doet als je het niet wil. Of probeer je die plekken als je haar gewoon aait niet aan te raken? (of aai je haar nooit op de borst / kont / andere plekken van de kunstjes?) Want het lijkt me dat als je haar op precies dezelfde plek aanraakt als dat ze geleerd heeft een kunstje te doen dat ze dat dan associeert met het kunstje en deze dus uitvoert, zoals ze heeft geleerd...?

Ja wel weet niet wat dat ponytje heb naja booien ze luisterd wel dit toppic gaat teminste over de cliker en niet over mijn pony.. Haha! Bloos Knipoog

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:56

Amable schreef:
Heb je een foto van haar? In 1 van de oefeningen?

Nee maak eigenlijk weinig foto's omdat ik de digitale nooit mee mag en we der geen hebben met rolletje weet ook niet hoe dat werkt heb er alleen 1 op me telefoon van amalia (de andere shetlander)

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:23

je hebt ook klikers die je op verschillende standen kan zetten van een harde klik naar een heel doffe zeg maar je kunt die denk ik wel in de dierenwinkel kopen bij de honden spulletjes daar heb ik hem ook gekocht