Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jesperlover schreef:het is een kwestie van echt elke dag oefenen oefenen oefenen. Op een geegven moment vind ze het echt niet meer eng..
bonitobol schreef:je kan haar eraan doen wennen met bovenstaande tips.
Of je kan ipv een clicker een andere herkenning gebruiken.
ipv clicken zeg je vb :"YES"
ik doe dat en ze begrijpt het heel goed
bonitobol schreef:@_gold_st_ : ja, ik pm je even
_Gold_ST_ schreef:jesperlover schreef:het is een kwestie van echt elke dag oefenen oefenen oefenen. Op een geegven moment vind ze het echt niet meer eng..
Hoezo moet de klikker dan ik leer mijn shetje alles met aanwijs plekken als ik op de achterhand legt bokt ze leg ik hem op der been dan doet die spaanse pas duuw ik de been beetje naar achter dan gaat die complimenteren raak ik ze borst aan dan steigerd ze!
Dus waarom is de kliker dan nodig (Als ik er op zit wijs ik alles aan met de zweep)
_Gold_ST_ schreef:jesperlover schreef:
Hoezo moet de klikker dan ik leer mijn shetje alles met aanwijs plekken als ik op de achterhand legt bokt ze leg ik hem op der been dan doet die spaanse pas duuw ik de been beetje naar achter dan gaat die complimenteren raak ik ze borst aan dan steigerd ze!
Dus waarom is de kliker dan nodig (Als ik er op zit wijs ik alles aan met de zweep)
Heeft duidelijk geen idee wat de clicker is...
Roskur schreef:Bovendien vraagt de topicstarter tips om haar pony de clicker niet meer eng te laten vinden. Het gaat dus al over clickertraining, ik vind een antwoord met "waarom gebruik je uberhaupt een clicker, ik doe het zonder en dat werkt beter" dus eigenlijk ook niet echt gepast omdat het niet echt ingaat op de vraag / het onderwerp.Verder heeft Amable al uitgelegd.
Gold_ST, heb je trouwens niet dat je pony dan die kunstjes doet als je hem bijvoorbeeld borstelt en je hand op zijn kont legt bij het borstelen?Dat lijkt me lastig als je kunstjes doet op commando van alleen aanraken op een bepaalde plek. Je raakt je paard tenslotte ook weleens aan (ook op die plekken) als je niet wil dat hij die oefeningen doet, lijkt me...
Citaat:Nee heel raar eigenlijk nooit nee...
Roskur schreef:Citaat:Nee heel raar eigenlijk nooit nee...
Waarom doet ze het dan eigenlijk niet? Sta je dan anders voor haar ofzo? Het lijkt mij lastig om dit verschil aan te duiden, apart dat ze het niet doet als je het niet wil. Of probeer je die plekken als je haar gewoon aait niet aan te raken? (of aai je haar nooit op de borst / kont / andere plekken van de kunstjes?) Want het lijkt me dat als je haar op precies dezelfde plek aanraakt als dat ze geleerd heeft een kunstje te doen dat ze dat dan associeert met het kunstje en deze dus uitvoert, zoals ze heeft geleerd...?
Amable schreef:Heb je een foto van haar? In 1 van de oefeningen?