Mijn pony wilt niet buigen!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chanora

Mijn pony wilt niet buigen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 19:04

Ik ben maar is gaan kijken of mijn pony wou buigen.
Ik heb 2 pony's dus bij allebei geprobeert.
Ik houd een snoepje tussen zijn voorbenen en als die dan naar achter loopt zet ik hem weer op de plek waar die stond toen wist die dat die moest blijven staan. Maar ze doen hun hoofd naar beneden en proberen het snoepje te pakken.. Als die dan aardig ver naar beneden is krijgt die een snoepje.
Maar buigen doet hij niet als die dan het snoepje niet kan pakken doet die zijn hoofd omhoog en stopt ermee...

chanora

Re: Mijn pony wilt niet buigen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 20:36

Niemand?

xxmarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:41

Hmm..
Ik heb zelf niet erg veel ervaring met VD..
Maar kennen beide pony's de basis? en is dit het eerste kunstje wat ze leren of niet?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:43

Je kan ook niet van je pony verwachten dat deze direct een mooie buiging maakt, dit moet je op bouwen. Eerst tussen de voorvoeten en dan steeds een stukje verder naar achter. Beter nog is ze eerst leren targetten, bijv je hand, en deze tussen de benen door te laten aanraken.

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 20:46

Dit is het eerste kunstje wat ze leren..
Wat is de basis??
Sorry ik heb geen ervaring met VD maar ik heb dit op bokt gelezen en dacht laat ik ze dat is leren..
Wat is targetten?
1 pony is heel bang voor een zweepje dus daar kan ik geen zweepje bij houden.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:00

Sorry, maar als je geen idee van targetten en basis hebt, waar ben je dan nu mee bezig? Zou je dan niet eerst eens gaan lezen enzo om te kijken hoe je moet gaan trainen voordat je daadwerkelijk met je paard aan de gang gaat? Ik zou eerst bovenaan dit subforum de sticky eens doorlezen, daar staat al super veel info. En verder kan je ook een kijkje op mijn site nemen, www.amable.nl Ik denk dus dat je pony best voor je wil buigen, maar dat je het haar niet goed uitlegt...

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:02

Je kan het het beste ook gewoon langzaam opbouwen. Je moet niet meteen verwachten dat ze het zo kunnen. idd eerst de basis leren, en idd targetten. Als je hier geen behoefte aan hebt, bouw het dan op. Gewoon steeds een stukje verder laten gaan. Succes!

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 21:02

Amable schreef:
Sorry, maar als je geen idee van targetten en basis hebt, waar ben je dan nu mee bezig? Zou je dan niet eerst eens gaan lezen enzo om te kijken hoe je moet gaan trainen voordat je daadwerkelijk met je paard aan de gang gaat? Ik zou eerst bovenaan dit subforum de sticky eens doorlezen, daar staat al super veel info. En verder kan je ook een kijkje op mijn site nemen, www.amable.nl Ik denk dus dat je pony best voor je wil buigen, maar dat je het haar niet goed uitlegt...

Maar ik wil geen VD gaan doen..
Ik wil ze alleen leren buigen..
Maar kan je dan uitleggen wat de basis is en wat targetten is?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:44

Buigen is vd... Dus als je je pony wil leren buigen, dan ben je aan het vden en dus aan het trainen. Uitleg over de basis enzo vind je in dit topic viewtopic.php?f=122&t=343043 en op de site die ik je net gegeven heb. Overigens ook nog op het vdforum www.vdpraters.8bit.be Beetje zelf zoeken kan geen kwaad en scheelt mij een heleboel typewerk...

lisetteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:24

mijn pony dee het eerst ook niet (mijn oude pony) maar nu wel Haha!

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:56

Dit is ook niet helemaal het eerste kunstje om te leren. Je pony snapt niet meteen wat jij wil. De basis: Stappen, draven aan de halt, halthouden achterwaarts, komen enz. moet er eerst inzitten. Ook ga je niet echt VD-en, de basis is daardoor ook belangrijk. Targetten dan moet je paard iets aanraken bijv. Hand.

Een pony kan veel leren, maar die snapt het niet meteen. Ga er maar van uit dat het niet zo simpel is als het eruit ziet Clown

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 20:04

paardpony schreef:
Dit is ook niet helemaal het eerste kunstje om te leren. Je pony snapt niet meteen wat jij wil. De basis: Stappen, draven aan de halt, halthouden achterwaarts, komen enz. moet er eerst inzitten. Ook ga je niet echt VD-en, de basis is daardoor ook belangrijk. Targetten dan moet je paard iets aanraken bijv. Hand.

Een pony kan veel leren, maar die snapt het niet meteen. Ga er maar van uit dat het niet zo simpel is als het eruit ziet Clown

Maar de basis kunnen ze al..
Maar wat is precies targetten?

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:31

die van mij kan ook buigen. weet je hoe ik het heb geleerd.
ik til zijn in mijn geval begonnen met het linker voorbeen op te tillen en dan met je hoofd richting zijn hoofd dus kont aan kont.
en dan heb je een snoepje en hou je tussen zijn voorbenen en dan ga je steeds een stukje verder en op een gegeven moment leg leg je rustig zijn beentje neer.
maar let wel op hij mag pas weer opstaan wanneer jij dat zegt dat in in het begin heel moeilijk maar leert vanzelf. zeg bv stand up en ga dan terwijl je het zegt meteen overeind staan. als hij al eerder wil gaan staan leg je hem weer terug op zijn knie als ie dat eenmaal kan.
succes

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 15:22

gipsyboy schreef:
ik til zijn in mijn geval begonnen met het linker voorbeen op te tillen en dan met je hoofd richting zijn hoofd dus kont aan kont.
en dan heb je een snoepje en hou je tussen zijn voorbenen en dan ga je steeds een stukje verder en op een gegeven moment leg leg je rustig zijn beentje neer.
maar let wel op hij mag pas weer opstaan wanneer jij dat zegt dat in in het begin heel moeilijk maar leert vanzelf. zeg bv stand up en ga dan terwijl je het zegt meteen overeind staan. als hij al eerder wil gaan staan leg je hem weer terug op zijn knie als ie dat eenmaal kan.
succes

Jaah okeej maar wat is targetten?

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:53

chanora schreef:
gipsyboy schreef:
succes

Jaah okeej maar wat is targetten?

targetten is niks anders dan aanraken. Je pony moet op kommando een plaats aanraken met zen neus die jij zegt. bijv hand of wang.