Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:Dit is niet even met een kleine uitleg recht te zetten. Ik zou grondwerk met haar gaan doen, en haar voorlopig niet in de wei loszetten tot jullie verhoudingen vanaf de grond recht zijn gezet.
Ik zou met Parelli beginnen, en zoek er begeleiding bij.
Plona schreef:Verder is over het verleden van dit paard weinig te vertellen enkel dat ze uit Polen komt daar is ingereden en er mee is gesprongen (ze is nog maar 3 jaar en dus al fantastisch dat ze zo onder het zadel laat staan dat ze zo super springt uiteraard doet ze dit bij ons niet vaak en er word goed op gecontroleert maak je maar echt geen zorgen daarover).
imke schreef:De pony vertoont erg dominant gedrag. Ik denk voor je eigen veiligheid, dat een flinke mep beter is dan er liefdevol mee omgaan.
imke schreef:De pony vertoont erg dominant gedrag. Ik denk voor je eigen veiligheid, dat een flinke mep beter is dan er liefdevol mee omgaan.
imke schreef:Nee hoor. Al die flauwekul van natural horsemanship. Hoe denk je dat een paard in de natuur reageert als ie wordt aangevallen. Denk je dat ie dan tegen de ander zegt: Ja, je bent braaf. Probeer eens even in je geheugen te graven, hoe een paard dat oplost. In het wild heb je toch rangordes, duh. Volgens mij staan jullie allemaal onderaan. Geeft niets hoor, succes met jullie liefdevolle oplossing.
imke schreef:Nee hoor. Al die flauwekul van natural horsemanship. Hoe denk je dat een paard in de natuur reageert als ie wordt aangevallen. Denk je dat ie dan tegen de ander zegt: Ja, je bent braaf. Probeer eens even in je geheugen te graven, hoe een paard dat oplost. In het wild heb je toch rangordes, duh. Volgens mij staan jullie allemaal onderaan. Geeft niets hoor, succes met jullie liefdevolle oplossing.
imke schreef:Nee, hoor jullie hebben helemaal gelijk. Nemen jullie maar een fel gekleurd tasje mee, waar hij van schrikt. Vergeet niet je telefoon mee te nemen om een ambulance te bellen.
imke schreef:Nee, hoor jullie hebben helemaal gelijk. Nemen jullie maar een fel gekleurd tasje mee, waar hij van schrikt. Vergeet niet je telefoon mee te nemen om een ambulance te bellen.
josien schreef:Aanvallend gedrag kan meerdere redenen hebben. Hier hoor ik enkel dominant gedrag enz. De andere redenen zijn onzekerheid, angst, lichamelijke problemen als pijn enz. Hiermee wil ik dus zeggen kijk verder dan het uiterlijke gedrag. Paarden kunnen zeer agressief worden als ze bang of onzeker zijn. Ze kunnen er dan zelfs toe beslissen om die gene die de aanleiding is voor deze angst en onzekerheid uit te schakelen.
Cassidy schreef:Natuurlijk werkt het ook als je je paard met een eind hout in elkaar timmert. Maar wat krijg je dan? Een geintimideerd paard, een paard die doet wat je van hem vraagt, maar ook niets meer dan wat je vraagt. Wil je een meewerkend paard, een partner? Dan moet je anders te werk gaan...