ik ging van de week mijn bijrijdpaardje longeren in de buitenbak (had haar nog niet eerder buiten gereden en wilde dat ze eerst even stoom kon afblazen voor ik erop ging), toen kwam de de moeder van de eigenaresse naar buiten en die zei dat ik haar niet daar mocht longeren omdat de bodem te zwaar was en ze dan zou vallen en dat ik in de paddock moest longeren of in de binnenbak. nou vraag ik me af, waarom wel in de binnenbak, die super glad is en waar de paarden soms echt uitglijden en niet in de buitenbak, die zo zwaar is dat de paarden tenminste opletten waar ze hun benen neerzetten...
het argument van die vrouw was "ja maar ze is drachtig, dus ze mag niet vallen". mijns inziens is de kans dat ze valt in de binnenbak 10 keer groter, maar daar mag het wel...
bovendien, waarschijnlijk is ze niet eens meer drachtig, want ze hadden een tweeling gescand, maar volgens de eigenaresse is ze niet meer drachtig, omdat ze een paar weken geleden ineens heel anders deed en ze is ook best wel afgevallen de afgelopen weken... maar ja, moeders en de manegeeigenaar weigeren dit te geloven...
maar goed, nu mijn vraag... wat is schadelijker/ gevaarlijker, longeren op een gladde bodem of op een zware bodem? (de paddock heeft normaal een goede bodem, maar het had flink geregend en de afwatering in de buitenbak is beter... in de paddock stonden diepe plassen, dus dat vond ik niet echt een optie...)