[AR] Tegenstander Koetsiersbewijs gezocht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

A10

Tegenstander Koetsiersbewijs gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 11:48

Ik zoek een 'bekende' paardenman/ vrouw die geen heil ziet in het Koetsiersbewijs.....Indien gevoelig, tips ook per PB.
BVD Lachen

Napie

Re: Tegenstander Koetsiersbewijs gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:00

Het koetsiersbewijs in het algemeen of een verplichting van het koetsiersbewijs? Wat is de rede van je aktie?

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:41

Je hebt PB
Ik weet wel iemand Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:06

Een klas genoot heeft ze allemaal (enkelspan, 2span en lang span) en geeft cursussen(via de manege waar hij werkt), en zelfs hij ziet er het nut niet van in Tong uitsteken.

Ik heb hem niet en ik hoef hem ook niet, met dat ding ga ik echt niet in eens beter of veiliger mennen Tong uitsteken.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:31

Ik ben niet echt tegenstander maar ik vind dat het wel heel makkelijk is om te halen veel makkelijker als een ruiterbewijs. Mijn vriend heeft vorig jaar het koetsiersbewijs gehaald, daar zaten mede cursisten die nog nooit gereden hadden of zelfs helemaal niks met paarden hadden. En die zouden dan na 10 lessen opeens kunnen rijden. De praktijkeisen mogen best flink aangescherpt worden en wat moeilijkere paarden er tussen zetten.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 13:55

napie schreef:
Het koetsiersbewijs in het algemeen of een verplichting van het koetsiersbewijs? Wat is de rede van je aktie?

Universitair achtergrond artikel. Ja Ja. En mss nog navolging in geprinte versie Knipoog

Kimb72

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:01

Ik ben t helemaal met Jord eens...

wel veel succes toegewenst.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:15

Citaat:
Ik ben niet echt tegenstander maar ik vind dat het wel heel makkelijk is om te halen veel makkelijker als een ruiterbewijs. Mijn vriend heeft vorig jaar het koetsiersbewijs gehaald, daar zaten mede cursisten die nog nooit gereden hadden of zelfs helemaal niks met paarden hadden. En die zouden dan na 10 lessen opeens kunnen rijden. De praktijkeisen mogen best flink aangescherpt worden en wat moeilijkere paarden er tussen zetten.

Ik denk dat dit ook afhangt van waar je de cursus gaat volgen. Waar ik de cursus heb gevolgd, hadden we twee keer in de week les, 2 tot 3 uur lang, ik had nog nooit gemend, wel gereden maar ik vond het in het begin erg lastig(vooral Achenbach, en thuis maar oefenen met gewichtjes, hihi) maar doordat we zo intensief les hadden, pakte ik het snel op, dat zag ik ook bij cursisten die nog nooit iets met paarden hadden gedaan. Ook werd er tussendoor nog extra geoefend zonder instructeur, maar dat was natuurlijk wel vrijwillig.
De jury was tijdens het examen ook behoorlijk streng, een cursist was zo dom om bij het uitspannen eerst een streng los te maken, hij was alleen daarop gezakt....

Het volgen van zo'n cursus vind ik een fijne start voor als je wilt beginnen met aangespannen rijden, zeker betreffende de verkeersregels etc. Maar als je zelf al járen aangespannen rijdt, zie ik er de meerwaarde ook niet echt van.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:17

absoluut geen tegenstander, ik vind het koetsierbewijs echt dus wel zinvol, ruiterbewijs daar in tegen niet.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:50

Albertine_N schreef:
Ik zoek een 'bekende' paardenman/ vrouw die geen heil ziet in het Koetsiersbewijs.....Indien gevoelig, tips ook per PB.
BVD Lachen

Mensen volgens mij zoekt A10 BEKENDE paardenmannen/vrouwen die geen heil ik het KB zien.
Of ik mis een heel aantal 'bekende' paardenmensen of er lijden een aantal bokkers aan grootheidswaanzin Nagelbijten / Gniffelen

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:20

haha nee hoor, sorry, ik wilde graag mijn mening laten weten, ik zal de volgende keer beter lezen Knipoog

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:35

of je nou bekend bent of niet..

als je begint met mennen, vind ik het een goed opwarmertje, meer ook niet, het is en blijft een cursus, je begint bij het begin.

als je al bijv. klasse 3 ervaring hebt, denk ik dat je niet zoveel leert op zo'n cursus, misschien de naam van die ene koets die je even niet meer wist, maar daar houd het ook op.

er zijn idd mensen die nog helemaal nooit iets met paarden hebben gedaan starten met zo'n cursus, dat vind ik toch net iets te ver gaan.. doe dan eerst een knhs cursus " van paarden houden" oid..

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:37

Volgens mij is dit geen discussie of de zin of onzin van het KB.....

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:50

manie schreef:
Volgens mij is dit geen discussie of de zin of onzin van het KB.....

dat zit ook helemaal niet achter mijn reactie..

voor dus als beginnerscursus

tegen als aanvulling, volkome nutteloos..

A10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 18:08

manie schreef:
Albertine_N schreef:
BVD Lachen

Mensen volgens mij zoekt A10 BEKENDE paardenmannen/vrouwen die geen heil ik het KB zien.
Of ik mis een heel aantal 'bekende' paardenmensen of er lijden een aantal bokkers aan grootheidswaanzin Nagelbijten / Gniffelen

Dank Manie Haha!
Met alle respect lieve medebokkers, ik denk niet dat de mening van P_B-op-Bokt-die-bij-IJsbrand-werkt stand houdt in een journalistiek stuk. Wat niet zegt dat ik niet in jullie mening geïnteresseerd ben, natuurlijk. Knipoog

En ik heb ondertussen met iemand gesproken die je zo'n beetje de Anti-Koetsiersbewijs kunt noemen...

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 10:05

Maar wij zijn toch allemaal bekend(en)???

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 10:07

waarom zal je er tegen zijn?
het is toch nog niet verplicht, dus laat die mensen gewoon als ze willen

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 10:21

Omdat het pure geldklopperij is, geen enkele wettelijke status heeft, omdat ze reclame maken met een verzekering terwijl je altijd je eigen verzekering moet aanspreken, omdat er veel overbodige ballast in zit (wat kan mij het schelen hoe je een wiel van een Victoria smeert), en zo kan ik nog wel een paar dingen opnoemen, daarom zou ik er tegen zijn.....

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:08

Maar AlbertineN wat wil je er mee bereiken dan als je bekende paardenmensen vindt die er tegen zijn? Dat het afgeschaft wordt? Of veranderd?

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:26

Jord schreef:
Maar AlbertineN wat wil je er mee bereiken dan als je bekende paardenmensen vindt die er tegen zijn? Dat het afgeschaft wordt? Of veranderd?

Een stukkie in de krant......

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 12:14

theoretische kennis is gelijk wel zit er veel verschil waar je het praktijk gedeelte verricht. Ik heb altijd in de stad gereden en dat is toch een heel verschil met een dorp of bosgebied.
Dit zou wat gelijker moeten. Maar ja feit blijft. Over het algemeen heb je les met zeer brave paarden en als je je bewijs hebt ga je meestal met jonge (onervaren) paarden op stap.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 15:21

Albertine_N schreef:
Universitair achtergrond artikel. Ja Ja. En mss nog navolging in geprinte versie Knipoog

Dat is de bedoeling Lachen

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:40

Arretje schreef:
omdat er veel overbodige ballast in zit (wat kan mij het schelen hoe je een wiel van een Victoria smeert)

sommige mensen vinden dit juist interessant en kan het weer niks schelen wat een paard eet om maar een voorbeeld te noemen.. ieder zn ding, maar je heb wel gelijk.

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 10:13

Tuurlijk, ieder zijn ding, maar als je het hebt over wat je beslist moet weten om met een paard op de weg te mennen, daar hoort dit niet bij denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 10:31

Vergeet niet dat een hoop bekende menners voor een (belangrijk) deel van hun inkomen afhankelijk zijn van het geven van KB-lessen/cursussen Knipoog