ja nee knikken leren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

depaardjes

ja nee knikken leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 19:49

hallo
weten jullie mischien hoe je ja en nee kan leren knikken?
want dat wil ik zoiezo proberen te leren.
groetejs Haha! Haha!

Mocca

Re: ja nee knikken leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:20

Ik heb Amo leren nee schudden door hem in zijn oor te kriebelen. Hierdoor schudde hij met zijn hoofd, dit heb ik beloont. Zo ben ik een paar keer doorgegaan, en na een paar keer was het voldoende om alleen maar naar het oor te wijzen en dan schudde hij. Altijd goed belonen en consequent zijn. Lachen
Ja knikken ben ik nog niet mee bezig, ik wil niet dat hij het door de war gaat halen met schudden.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:23

ik heb zijn hoofd omhoog gehouden omdat ik graag wilde dat hij zou gaan steigeren... Echter hij bleef met zn koppie ja knikken. Daar een beloning aan vast geplakt en als ik nu mijn vinger opsteek (een vinger die je haast niet eens ziet hihi) dan is het al JAAAAAA.. Zo leuk!!!

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:17

Het was beide een toevalstreffer. Het was zomer en er zaten wat vliegen op haar hoofd. Ze schudde met haar hoofd en dit beloond. Dit een paar keer gedaan en ze begreep het.
Met ja knikken was het weer geluk. Ze gooide toevallig haar hoofd in de lucht, en ik beloonde dit vlug. Gelukkig heb ik een paard wat ontzettend snel leert en die link heel snel legt.

shadowfax16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 16:49

haha wel grappig.. ik ga het ook eens proberen:D

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 16:51

ik heb mn paard gister leren targetten, dat is ook leuk Tong uitsteken

depaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 19:28

hoe gaat dat dan>???? Tjitseee

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 23:36

Ik heb het schudden ook geleerd de 1e keer doordat er vliegen waren, de 2e keer met mijn vinger bij zijn oor als aanwijzing (dit deed ik de 1e keer dus ook) en nu kan hij het helemaal op commando. Omdat dit heel natuurlijk is en paarden 't ook vaak uit zichzelf doen is het het makkelijkst om te leren vind ik. Lachen

Het knikken ben ik nu mee bezig, dit leer(de) ik door de 1e keer een snoepje in m'n hand te doen, dit te laten zien en zijn neus eerst naar boven lokken (hij heeft een lage ontspannen hoofdhouding uit zichzelf) en toen naar beneden, nog eens naar boven en weer naar beneden en dan clicken + belonen. Dit meerdere keren herhaald... De 3e x hoefde ik dit alleen nog maar met m'n hand te doen en daar ben ik nu: Ik zeg 'knikken', ik beweeg m'n hand van boven naar beneden en beloon als hij het volgt. Ik heb wel een bepaald aantal keer dat hij moet knikken in m'n hoofd zodat hij de connectie beter legt (2 x heen en weer). Lachen

Targetten is dat je een stok hebt met een dikker uiteinde, je leert je paard dan dat als hij dit uiteinde aanraakt met zijn neus hij een beloning krijgt. (zo kan je hem dan dus ook dingen leren door hem de targetstick te laten volgen.)