Wereld record verkoopprijs fokmerrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Himyar

Wereld record verkoopprijs fokmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 09:13

WORLD RECORD 4.6 MILLION GUINEAS FOR MAGICAL ROMANCE

MAGICAL ROMANCE broke the world record for a broodmare when she was was sold for 4,600,000 guineas ($9.4m) on the second day of the Tattersalls December Mare Sale on the highest grossing day in European auction history. No fewer than four fillies or mares sold for 1 million guineas or more, with turnover for the day reaching a staggering 29,936,500 guineas for the 221 lots sold, 42% up on the previous auction record, set on this day last year. Amazingly, the turnover after two days now stands at 49,505,000 guineas, just under 3 million guineas ahead of last year's record breaking sale with 2 days remaining. The average for the day was up 41% to 135,459 guineas whilst the median rose 23% to 58,000 guineas.

It was standing room only as the Group 1 Cheveley Park Stakes winner MAGICAL ROMANCE entered the Tattersalls sales ring, consigned by Stephen and Louise Kemble's Elms Stud on behalf of Con Wilson. The daughter of BARATHEA out of the SHIRLEY HEIGHTS mare SHOUK is a half-sister to the English, Irish and Yorkshire Oaks winner ALEXANDROVA and was offered in foal to Cheveley Park Stud's outstanding stallion PIVOTAL. Lodge Park Stud's Seamus Burns made the early running along with locally based bloodstock agent Anthony Stroud as the price breezed past 1 million guineas. Shadwell Estates' Angus Gold soon took up the running along with London Thoroughbred Services' James Wigan, purchaser of yesterday's 3 million guineas filly SPINNING QUEEN. Wigan looked to have secured MAGICAL ROMANCE as the price rose above 3 million guineas, but no sooner had Gold waved the white flag than Sheikh Mohammed's bloodstock advisor John Ferguson entered the fray, advancing the price beyond the previous 3.4 million guineas record for a thoroughbred at auction in Europe. Ferguson and Wigan traded bids as the price rose into unchartered territory, with Wigan finally successful at 4,600,000 guineas, a world record for a mare at auction and a European record for a thoroughbred at auction. Wigan purchased MAGICAL ROMANCE on behalf of Lady Serena Rothschild and she will be joining SPINNING QUEEN at the Rothschild's Waddesdon Stud in Buckinghamshire.

Als ik het goed heb, is een guinea 1,05 GBP en een GBP is ca. 1.479 Euro. Dus dat betekent een prijs van 6,8 miljoen Euro. Als je echter van de 9,4 m USD uit gaat die ze hier boven noemen, dan zou het 7,15 miljoen Euro zijn.

Himyar

Re: Wereld record verkoopprijs fokmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 09:31

Dit is haar.
Afbeelding

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 09:37

Zo mooi vind ik haar niet eens? Lachen
ja ze ziet er goed uit maar ..
naja
wat de gek er voor geeft he Haha!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 09:41

Tsja, wat is een paard waard? In principe grof gezegd: de slachtprijs! Alles daarboven is wat een gek er voor geeft.
En deze "gek" heeft er heel veel voor gegeven Haha!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 08:49

Duur stukkie vlees is dit dan.... Nagelbijten / Gniffelen

Haar kindjes zullen ook niet al te weinig opbrengen.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:15

en ze heeft zelf niet eens zo super veel geld bijelkaar gelopen... ben benieuwd wat voor veulens eruit komen...

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:19

Ik vind het een lelijk paard.. Koe

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:20

jee wat een geld, je durft dat paard amper aan te raken als het zoveel waard is.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 21:34

Dan heeft ze vast een topafstamming. Idd maar net wat de gek er voor geeft Knipoog

Ze is op zich vrij mooi gebouwd, en drachtig als ik het goed opvat. De nieuwe eigenaar had haar dochter ook gekocht en wilde haar ook hebben. De bloedlijn zal wel goed bij zijn stoeterij aansdluiten ofzo. Knipoog

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 09:52

Lekker zo'n duur paard staat ze nu ook tot over haar oren in de watten want als haar wat overkomt hebt je toch mooi pijn in je portomonnee!!!!!!!! Haha! Verder glimt ze mooi en de rest vind ik ook niet zo bijzonder.

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 10:21

Deze merrie heeft een Gr I koers gewonnen. Dat is het hoogst haalbare in de rensport. Ze is de halfzus van een 3-voudig Oaks winnaar.

Haar vader is Barathea, zoon van Sadlers Wells en meervoudig Gr I winnaar.

Daarnaast is ze drachtig van de hengst Pivotal, die op dit moment ter dekking staat voor 65.000 GBP (97.500 Euro).

Beetje vreemd als je een paard dan nog op zijn uitstraling beoordeeld en dan als "lelijk" of "niet zo bijzonder" bestempeld, dat is namelijk van geen enkel belang.
En daarbij... hoe beoordeel je dat van een zijdelingse foto, met gedraaid hoofd en 8 maanden dracht??

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 12:08

goed punt Lachen
aand de info te zien is het idd een erg goed paard en btw volgens een of ander onderzoek zijn de meeste "mooiste" paarden (met een (bijna)perfekt exterieur) minder geschikt voor de sporten dan een minder mooi paard:P

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:40

Kijk eens naar Man O' War; in z'n racejaren alles behalve wat nu een mooi paard genoemd wordt. Knipoog En toch een van de grootste aller tijden.

SaintAissa; bedankt, ik kwam geen wijs uit het bericht hoe het precies zat. Ja

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 09:59

Laat ik mezelf ff duidelijker uitlaten over niet zo bijzonder. Dit is op het eerste gezicht. als ik een paard zo tegen zou komen dan zou ik stijl achterover vallen als ik het bedrag hoor. Ik ben niet jaloers op de mensen die dit kunnen betalen, dat is iets wat ik in mijn leven toch nooit zou kunnen zo realistisch ben ik wel! En daarbij vindt ik het gewoon heel riskant dat ze zoveel neerleggen voor een paard, mijn merrie was 7 maanden drachtig toen ze werd getroffen door een buikvlies ontsteking. Niets aan te doen en paard en veulen kwijt! Dat kan ieder paard overkomen, ze zullen verzekerd zijn maar de verzekeringen betalen nooit alles uit!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 10:03

nee hoor dit is wel degelijk een mooi paardje en het veulen zal ook gelijk veel geld waard zijn trek het dekgeld van de totale prijs af en dat is wat de merrie gekost heeft.

nog veel geld maar ja in de rensport zitten nou eenmaal geen arme sloebers

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:06

En dan dit...

Der Schock! 6,9 Million Euro-Stute fohlt 10 Tage zu früh

Am 28. November sorgte sie für einen neuen Weltrekord für eine Mutterstute. 6,9 Millionen Euro legte die Rothschild-Familie für Magical Romance hin. Der absolute Wahnsinn. Nur 22 Tage nach dem Top-Preis folgte nun der Schock: die Stute hat bereits jetzt gefohlt! Am Donnerstagmorgen brachte die Schwester von Alexandrova in England ein Pivotal-Fohlen zur Welt.

10 Tage zu früh! Denn in 10 Tagen ist das Fohlen gemäß Rennordnung bereits ein Jährling! Die Chancen auf eine erfolgreiche Rennkarriere in Europa sind damit natürlich um einiges geschmälert. Im Banstead Manor Stud fohlte Magical Romance eine Stute von Pivotal, wird in der nächsten Decksaison von dem Danehill-Sohn Dansili gedeckt werden.

Das braune Stutfohlen, das 24 Tage vor dem ausgezählten Termin zur Welt kam, wiegt 37 Kilo und stand und trank nach anderthalb Stunden. Laut der Englischen Presse sind Magical Romance und ihr Fohlen wohlauf. „Sie wird alle Zeit der Welt erhalten“, heißt es aus dem Team der Rothschild-Familie. (22.12.2006)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:06

Wow..

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:11

misschien is zij gedekt door een supper hengst :s ik weet hetn iet maar ze lijkt drachtig en sommige mensen willen echt een goed paardje en als deze merrie dan niets van haar verkeerde genen doorgeeft en die hengst dan wel veel van zijn goede genen goor geeft .. tjah wat mensen al niet doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:26

Pfff wat een geld. En zulke kleine hoefjes!!! Ik vind 't paard totaal niet in verhouding.

Maar goed... ik hoop dat de nieuwe eigenaar er veel plezier aan heeft.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 22:10

oei daar zullen ze niet erg blij mee zijn... maar ze hadden het kunnen proberen nog niet naar buiten te brengen en dan op 2 jan zeggen dat ie geboren is ofzo.