Cassidy schreef:Op de momenten dat je met de een gaat rijden en de ander op stal achterblijft: misschien helpt het een grote hoop hooi voor de neus van de achterblijver te leggen, zodat hij bezig is?
Daar moet je ook weer mee oppassen, die van ons kauwt dan niet goed, hinnikt tussen het eten door gewoon verder en heeft daar al eens een lelijke slokdarmverstopping aan overgehouden.
Mijn merrie flipt al als je een van de andere twee op de stoep voor de stal zet (staat dus nooit alleen, maar dat boeit haar niet, ze ziet er immers 1 weggaan). Ik heb het genegeerd, heb de deur open gelaten zodat ze hem kon blijven zien en dichtgedaan zodat we uit het zicht waren, ze loopt in haar box rondjes, gooit zich tegen de muren aan en hinnikt totdat we weer terug zijn. Ze is dan drijfnat van het zweet. Ook is ze de dagen daarna nog extra oplettend of er niet weer een weggaat en begint bij het minste alweer rond te lopen.
Ik blijf dus ook even meelezen of iemand een hele goede tip heeft, want ik ben zo ver dat ik met mijn andere paard niet meer rijd, bang voor blessures bij de (al wat oudere) merrie.