Niet op de rechterhand willen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tjaldur

Niet op de rechterhand willen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 17:42

Mijn bijrijdmerrie is nogal stijf aan 1 kant. Ze wil daarom tijdens het longeren ook nooit op de rechterhand, dan moet ze meer moeite doen. Ik vind dat ik juist meer aandacht aan deze kant moet besteden. Op de linkerhand doet ze alles helemaal perfect. Ze kan los, maar ook aan de longe.
Als ik haar dan weer bij me haal en haar op de andere hand wil laten lopen, laat ze me niet aan de andere kant komen. Als ik dan wel aan de andere kant dreig te komen, begint ze echt heel hoog te steigeren, waardoor ik dus wel gedwongen word om aan deze kant te blijven. Ik ga niet onder een setigerend paard doorlopen. Hoe kan ik haar gemakkelijker of slimmer omzetten, zodat ze wel gewoon op de andere hand gaat lopen?

mariekepiet

Re: Niet op de rechterhand willen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 23:22

hoi,
mijn verzorgpaard heeft er ook last van gehad, het was net niet zo erg dat ze ook steigerde maar wel als ze dan op haar verkeerde kant liep laat ik maar effe zeggen draaide ze steeds om, en toen ben ik er een keer dreigend voorgerend met de zweep en heb haar terug laten draaien en sinds die tijd ging het steeds beter, als je met dubbele lounge werkt hoef je met omdraaien niet eens in de buurt te komen maar kun je het paard op afstand al om laten keren

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 15:47

Ik denk dat je dit eens moet proberen:
Als ze gewoon op de linkerhand loopt een beetje schuin voor haar gaan staan, dan de zweep zeg maar aan de buitenkant en dan drijf je hem als het waren de andere kant op, en draaid hij dus om.. Dit kun je eerst ook proberen als je paardje gewoon los loopt in de bak ofzo. In ieder geval nog heel veel succes!

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 16:08

Ja, dat zal ik eens proberen. Ze wordt wel hysterisch van zwepen, maar het is het proberen waard.
Longeren met dubbele lijn heb ik nog nooit gedaan. Ik zit er wel aan te denken om ze aan te schaffen, maar dan moet ik wel eerst iemand vinden die het uit kan leggen. Ik vind het geen goed idee om zomaar iets te doen.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 10:53

Het werkt! bedankt! Haha!