Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pmarena schreef:Komt door de wat aflopende zit denk ik , de voorkant is laag en de achterkant wordt door het cantletje wel verhoogd. Daardoor kun je je rug hol gaan trekken om toch rechtop te blijven zitten.
Kun je de cantle niet een stukje verder naar achteren zetten om te kijken of dat beter voor je zit ?
Ook goed opletten dat je goed op de achterkant van je zitbeenknobbels zit , met je bekken gekanteld , dan maak je je onderrug vanzelf "bol".
Morrie schreef:bij mijn eerste ritje op de Ghost had ik voor mijn gevoel last van het achterboogje, bij de volgende ritjes was ik eraan gewend
Bij mij op stal vroegen ze juist of ik weer dressuur ging doen omdat ik zo dressuur-achtig zit in dat zadel (laat m'n paard het maar niet horen...)
Een holle rug heb ik al van mezelf, is jaren aan gesleuteld vreeoger met beugels en gipscorsetten, heeft niets geholpen, dus daar maak ik me niet meer druk om
bij mijn eerste ritje op de Ghost had ik voor mijn gevoel last van het achterboogje, bij de volgende ritjes was ik eraan gewend
Bij mij op stal vroegen ze juist of ik weer dressuur ging doen omdat ik zo dressuur-achtig zit in dat zadel (laat m'n paard het maar niet horen...)
Een holle rug heb ik al van mezelf, is jaren aan gesleuteld vreeoger met beugels en gipscorsetten, heeft niets geholpen, dus daar maak ik me niet meer druk om
pmarena schreef:De Ghost is wel vooral degene waarbij er geen verhoging aan de voorkant is , en je dus die wat aflopende zit hebt , maar op zich moet je daar wel vrij snel aan kunnen wennen. Voor de rest weet Buitenzinnig misschien meer te vertellen ?
Morrie schreef:de Ghost is mijn 3e boomloze zadels, ik heb 2 Barefoots en een Torsion gehad en die hadden dit niet.....
Maar Buitenzinnig is de persoon om vragen over de Ghost te beantwoorden...... Mrs. Ghost zogezegd
Citaat:En mag ik vragen waarom je nu uiteindelijk een Ghost hebt gekozen?
Appie schreef:Ik ben nu de Ghost aan het testen en ik loop tegen het probleem aan dat mijn lichaam erg in een holle rug wordt 'getrokken'. Nu ben ik benieuwd of er meerdere mensen zijn die dit hebben ervaren?
Verder vind ik het wel een fijn zadel om te zitten en is mijn beenligging ook goed.
pmarena schreef:Ik zeg altijd maar : geef het een uurtje of 10 (rijden) de tijd , dan kun je wel goed beoordelen hoe een nieuw zadel bevalt
Bandida schreef:Ik heb de foto's op de website eens bekeken en ik vraag me af of je op de ghost überhaupt goed kan zitten. Die cantle is zo hoog en vooraan is het zadel vlak, dat kantelt je bekken toch naar voren? of niet?
Bandida schreef:Voor zo ver het van foto's te beoordelen is..ik zie op de website nochtans ook zo goed als enkel holle ruggen en naar voren gekantelde bekkens.
morelia schreef:Ik heb de ghost ook getest en vind het opzich wel een prettig zadel. Ik zat keurig rechtop. Ik vond de drukverdeling niet optimaal er waren allemaal kleine droge plekken te zien in het zweet gedeelte onder het zadel na het rijden, ook vond ik de biothane singelstoten geen succes deze gaven drukplekken.
Bandida schreef:Ik heb de foto's op de website eens bekeken en ik vraag me af of je op de ghost überhaupt goed kan zitten. Die cantle is zo hoog en vooraan is het zadel vlak, dat kantelt je bekken toch naar voren? of niet?