Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_kleinee_ schreef:gewoon de eerste paar keer met iemand die mee helpt aan de hand en dan proberen degene die hem vast heeft om hem elke keer stukjes los te laten of diegene aan de binnenkant laten lopen zodat ie niet naar het middenkan tot dat hij het zelf heeft geleert
KiWiKo schreef:waar woon je?
Ilse17z schreef:Ik heb ook zo'n probleem bij me verzorg shetje (maar net iets ands)
ladykiller schreef:dat heb je wel vaker... hij snapt niet dat hij rondjes moet lopen... want ja hij heeft het nog nooit eerder gedaan... het is handig als je met z'n 2en bent
je vriendin of iemand anders...houd de shet vast...jij loopt naar het 'midden'en zij loopt rondjes met hem...totdat hij het snapt..kan zij rustig ook naar het midden loepn..steeds ietsje dichter naar jou!
succes ermee
Morris schreef:waarom wil je de shet gaan longeren?
Oke ik maak me misschien niet populair maar toch zet ik mijn mening hier neer:
(ik denk dat je de shet het grootste plezier doet, door het beestje gewoon te laten lopen (dus niet longeren))
Riss schreef:Morris schreef:waarom wil je de shet gaan longeren?
Oke ik maak me misschien niet populair maar toch zet ik mijn mening hier neer:
(ik denk dat je de shet het grootste plezier doet, door het beestje gewoon te laten lopen (dus niet longeren))
Ik denk dat ie het degelijk wel leuk vind om mee te gaan, alleen het longeren snapt ie nog niet, maar als je hem daar los laat in de wei dan gaat ie een partijtje rond crossen, en als het andere paard weg is staat ie de hele tijd in de inloop stal de hele boel bij elkaar te hinneken, dus dan kan die net zo goed mee
ladykiller schreef:laat de 2 paarden in het weilang 8er elkaar aanlopen
doe ze beiden longelijn aan.. en dat paard voorop..misschien dat ie het dan wel wil?
clouds2 schreef:Misschien eens iemand mee vragen. Die zodra je shet naar binnen dreigt te komen naar buiten drijft door met een zweepje met een plasiczak eraan te gaan wapperen.![]()
Waarschijnlijk is dit eng en is je shet zo weer terug waar hij was. Alleen loop je wel het gevaar dat je shet het zo eng vind dat de je shet jou gaat uitlaten. ( zo hard gaat rennen dat jij hem niet meer houd en er achteraan gesleept wordt)
x_Marr schreef:Als het longeren helemaal niet wil lukken, misschien vind ie het dan wel leuk om met je aan de hand mee te lopen en dan ook draf en galop, het is een shetlander, dus die galop kan je waarschijlijk wel bijhouden.
en misschien vind je verzorgpaardje dat ook wel erg leuk en gaat ie ook mee rennen![]()