vrijheidsdressuur is leuk werken!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

girlie1985

vrijheidsdressuur is leuk werken!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 17:49

In de bak rijden met een paard dat er geen zin in heeft is niet alles!! Daar ben ik ondertussen wel achter. Ik heb een paard dat liever lui is dan moe, in de bak werken vind ze dan ook helemaal niks!! We wisselen natuurlijk wel af, met buitenrijden en longeren enzo. Nu zijn we begonnen met de basis van vrijheidsdressuur en dat vind ze me daar toch leuk!!! De afgelopen week heb ik het rijden afgesloten met vrijheidsdressuur, op die manier eindigen we allebei met een positief gevoel.
Ze blijf nu netjes stilstaan en wachten op comando, ze komt als ik dat vraag en gaat achteruit. Ben echt super trots op haar. Elke keer als ze het goed doet krijgt ze een klein stukje wortel, dat is voor haar helemaal motiverend, haha!
nou dit wilde ik even kwijt!!
groetjes!

Maaik

Re: vrijheidsdressuur is leuk werken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:12

Wat leuk! Zie je, VD is een vermaak voor beide Knipoog
Fijn dat je paard het zo leuk vind. Succes!

x_lubbet_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 13:08

ik snap niet hoe ik moet beginnen met VD ...

x_lubbet_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:20

shadowfax16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 16:50

haha leuk dat het zo goed gaat. ik ga ook beginnen ermee. mijn paard houd ook niet van de bak

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 16:52

Vrijheidsdressuur is fijn, al vind ik dit soort dingen nog iets meer opvoeding. Lachen
Girlie, denk ook eens aan grondwerk, games, enz, klinkt alsof het ook wat voor jullie is. Knipoog

girlie1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 10:50

TurdusMerula schreef:
Vrijheidsdressuur is fijn, al vind ik dit soort dingen nog iets meer opvoeding. Lachen
Girlie, denk ook eens aan grondwerk, games, enz, klinkt alsof het ook wat voor jullie is. Knipoog

Ja de dingen waar ik nu mee bezig ben zijn nog niet echt de kunstjes. maar ik vind dat voordat ik begin met de moeilijkere dingen ze eerst op comanda moet kunnen stilstaan, komen achteruit etc.!! Dat doet ze trouwens nu heel goed, ben echt trots op haar!! Nu gaan we verder met de moeilijkere oefeningen!!