[AR] ervaringen met horsetuning? van janus geerts?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

ervaringen met horsetuning? van janus geerts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 22:26

Ik was vandaag op paard&koets.
was eigenlijk een beetje op zoek naar iemand die pony's beleerd voor de kar.
toen ik bij de stand van hans van der mee wagen stond zei ik hardop tegen mijn moeder: "leuke wagens, maar wat heb ik eraan als ik geen pony heb die ervoor kan"
dus toen keek zo'n meneer een beetje naar mij en begon ik te vertellen over Ivy dat dat fout was gegaan en over wobbe dat die misschien beleerd 'mag' worden.
Hij zei: "ik doe het ook, maar heb het veel te druk"
Hij vroeg waar ik woonde en hij zei dat janus geerts uit gilze mij misschien wel wil helpen.

Janus geerts is van horsetuning (www.horsetuning.nl)
hij beleerd en corrigeerd paarden (heb ik van de website)
Nou dacht ik van ik stuur 'vrijblijvend' een mailtje naar hem toe en vertel het verhaal wat er met Ivy is gebeurd en dat ik eigenlijk een bang ben om met haar weer aan de slag te gaan.
en dat ik niet zeker weet of ik het wel aandurf om met wobbe te mennen..
Maar ik weet eigenlijk niet hoe ik dat er allemaal in ga zetten zonder ergens 'aan vast' te zitten..
Vind het een beetje eng eigenlijk een mailtje te sturen haha...
(tips?)

Nou had ik nog een vraag (waar mijn titel dus op slaat):
zijn er mensen die ervaring hebben met horsetuning? en kunnen die er wat over vertellen?

A10

Re: ervaringen met horsetuning? van janus geerts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:34

Maar je zit nergens aan vast als je info wilt hoor.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 22:38

Het probleem is dat ik dus niet precies weet wat erin te zetten hihi..
want weet ook nog niet of ik het wel durf enzo.
wat ik wel fijn vind is dat hun je ook mee laten rijden de laatste paar keren en je eventueel nog les willen geven ook.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:44

Ik zou eerst bij mezelf na gaan wat je wil. Die man krijgt ze allebei wel voor de wagen maar jou erachter zul je zelf iets aan moeten doen.
Haal je KB en neem daarna les met je pony's.

Er zullen een hoop centjes in gaan zitten voor je weer kunt mennen. Ik zou me eerst heel goed afvragen of je dat er wel voor over hebt.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 22:48

bedankt.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:43

hoi

Mijn vriend heeft vorrig jaar zijn 2 span bij janus laten leren. Ik zie hem en zijn zoon vaak op wedstrijden.
Hij kan de paarden /pony´s heel goed beleren. Het 2span van mijn vriend loopt supper alleen zit er een druktemaker bij maar dat licht aan het paard niet aan de training of belering. Ik zou het je zeker aanraden daar je pony´s te laten beleren. Het kost alleen wat centen maar dan heb je er ook wat voor terug. wat hij doet is op een natuurlijke wijze de paarden beleren. Alles is dus zeer dier vriendelijk hij brengt de basis erin de verdere training laat hij aan jou over. Wat hij doet is dus (alle knopjes eropzetten) die jij dus verder kunt ontwikkelen door ze vaak te gebruiken. Het is een investering maar zeker wel een goede.

Hoop dat je wat aan mijn info hebt wil je nog wat meer weten of specifiek wat vragen pben kan altijd.

groetjes Samantha

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:09

Janus ken ik ook. Mijn tinker is daar pas beleerd. Mijn tinker is 3½ week daar geweest. Na 3 weken mocht ik er zelf mee gaan rijden onder zijn begeleiding. Was wel even wennen, want ik mocht geen achenbach rijden en dat was ik gewent van de mencursus.
Hij heeft altijd ong. 7 à 8 paarden te beleren plus zijn eigen pony's moet hij nog rijden, dus hij doet niets anders dan mennen, heel de dag! De te beleren paarden komen eerst bij het bos te staan om de kar te leren en dan komen ze bij hem aan huis te staan om het verkeer in te gaan. Als het goed gaat, mag de eigenaar mee rijden en zelf rijden. Als dat ook goed gaat mag hij mee naar huis. Dat duurt ong. 4 tot 6 weken, dus ik heb nog geluk met 3½ week. Je betaald €125,- per week voor stalling, eten en beleren.
Misschien kan je beter even bellen, want ik denk niet dat hij veel aan de computer zal zitten. En met vragen zit je nog nergens aan vast. Dan zeg je gewoon: ik ga er even over na denken.
Heb je zelf al ervaring met mennen?

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:17

Ik zie in je profiel dat je shetlanders hebt. Een broer van Janus heeft ook 2 shetlanders hier uit de straat getuigt, die doet dat dus ook, maar niet zo masaal. En volgens mij heeft hij nog een broer die paarden/pony's kan beleren voor de wagen. Het zit daar dus echt in de familie!
Ik weet trouwens ook niet of die prijs ook voor shetlanders geld hoor, misschien is dat wel goedkoper! Tong uitsteken En ik weet ook niet of hij materiaal heeft voor shetlanders te beleren, omdat ik bij het bos alleen maar grotere karren heb zien staan? Maar dat kan je dan toch gewoon vragen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 11:44

heel erg bedankt voor de info.

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:29

Ik ken die man ook, en heb ook wel eens meegedaan aan wedstrijden van hem.. Ik hoor voornamelijk goede verhalen over de manier waarop hij beleert enzo .. Lachen

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:22

ja alle haffie's zijn er geweest Haha!, hij is erg goed paarden kwamen piekfijn terug, alle knopjes zaten erop zelf goed doorgreden, wij hadden erg vervelende paarden, 1 ging zitten voor de wagen, in een week bij janus liep ze goed! ik ken alleen maar positieve dingen zeggen over die man.