Lieve draver

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xosammieox

Lieve draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 13:01

Wat moet ik doen ....
Ik heb een supper lieve draver gekregen maar hij is zooo bang,
Hier een voorbeeldje,,
Ik zetten hem in de bak maar hij moest nog even iets naar voren dus ik geef hem een zettje en omdat hij dan zoo bang is zakt hij helemaal in mekaar Huilen Huilen (Zijn achtervoeten)
Als ik hem wil longeren en hij gaat koppig doen en ik wil dan een zweep pakken en wil hem een klein tikje geven dan gaat hij zowat zitten zoo bang .. en dan rent hij naar me toe en loopt hij de heletijd achter me ,,,
Maar voor de rest is het echt een heel lief paard

Klink een beetje raar maar dan kan ik wel janken

Licht het aan mij of aan mijn paard,, Verdrietig Huilen Verdrietig

luffwinny

Re: Lieve draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:04

ik denk dat je eerst ze vertrouwen moet winnen lekker porberen te knuffelen gode belonen als die het goed doet,en overal de tijd voor nemen heeft die wat naars meegemaakt?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:33

Gaat ie door zn achterbenen? Nooit gehoord dat een bang paard dat doet... hoewel ik ook nog nooit een bang paard heb gezien...
Vliegt ie ook naar achter?
Hoelang heb je m al? misschien moet je m eerst even laten wenne...

Miss_Monet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:48

Ik denk dat je misschien gewoon nog even geduld moet hebben..! Gun 'm de tijd om je te gaan vertrouwen, veel met hem omgaan, en borstelen bijvoorbeeld(als iemand hem vasthoud?)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:28

win zijn of haar vertrouwen. ik rij er momenteel een al sinds juni ergens en die gaat nog steeds enorm staan bibberen met opstappen. zoiets heeft tijd nodig

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:33

wat mooi dat je dat paard gekregen hebt!
als ik hem had, zou ik hem heel lang lekker rust geven.
niet mee werken, geen zwepen, niks moeten.
maar bij hem zijn, een band opbouwen, poetsen met of bij hem bezig zijn, appeltjes voeren, weet ik veel.
als hij het durft zegmaar, lekker met hem wandelen, aan de hand, aan het halster.
lijkt mij echt geweldig, zo'n 'project' Lachen
hij moet echt vertrouwen krijgen in mensen, op een ongedwongen manier, en met alle, echt alle tijd!

succes, ik hoop dat je er iets mee kan!

edit: en als het kan op het land zetten, met andere paarden, zodat hij paard kan worden, en de paarden hem dingen kunnen leren, en zelfvertrouwen kunnen geven.

xosammieox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 20:15

hajj*
Ra (mijn dravertje) is al minder bang voor dingen.
hij is echt supper lief en vind rijden en buitenritten maken helemaal het einden..
P.S Ra was niet bang voor MIJ maar voor dingen zoals zweepen of als je met een halster touw zwaait of iets laat vallen.
Bij andere mensen durft hij helemaal niks ,,,Het lijkt dan net of hij bang is om iets verkeerd te doen Snap je ??
Maar voor mij doet hij echt alles wij samen zijn 1 Tong uitsteken

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:19

Is het toevallig Ra die te koop stond op marktplaats? Zwart met wit op zijn hoofdje? Vond deze heel mooi om te zien (op de foto dan) maar ik ben niet op zoek naar een paardje anders was ik zeker gaan kijken. Succes met hem hopen dat hij snel heel veel durft.

xosammieox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 21:16

xosammieox schreef:
hajj*
mijn dravertje is al minder bang voor dingen.
hij is echt supper lief en vind rijden en buitenritten maken helemaal het einden..
P.S hij was niet bang voor MIJ maar voor dingen zoals zweepen of als je met een halster touw zwaait of iets laat vallen.
Bij andere mensen durft hij helemaal niks ,,,Het lijkt dan net of hij bang is om iets verkeerd te doen Snap je ??
Maar voor mij doet hij echt alles wij samen zijn 1 Tong uitsteken

shadowfax16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:06

veel geduld en grondwerk helpt goed.. mijn draver was in het begin ook heel bang.. had ongeluk gehad met tractor.. daar is ie overigens nog steeds bang voor.. maar geduld hebben en als longeren niet werkt loop dan met hem rondjes door de bak.. zo ziet hij dat hij niet bang hoeft te zijn .. enja.. zweep zou ik nooit gebruiken.. maar dat moet je zelf weten

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:02

lekker kroelen met hem en leren dat hij niet bang hoeft ze zijn!!
Heb vertrouwen..

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:21

lukt het niet samen? ik zag hem volgens mij weer te koop staan. Ik hoop dat je een leuk huisje voor hem kan vinden. (indien het dezelfde Ra is)

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 10:10

veel belonen als hij iets goed doet. Zo krijgt hij meer vertrouwen en word hij minder bang

JEstheR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:47

Ik ken dit, het is belangrijk bij dravers dat je eerst een goede band met hem opbouwd, als hij jou volkomen vertrouwd gebeurd dit niet meer..Dat vertrouwen kost tijd en doorzettingsvermogen, geef niet op in elk geval het komt wel goed..

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:54

Ik ga met de rest mee !
Maar vertrouwen winnen duurt wel een poosje hoor,
Daarom moet je niet denken dat het aan jezelf ligt....
Ga in de bak eens op de bakrand zitten [die is bij ons laag]
Of gewoon op de grond [uitkijken voor rondvliegende hoeven Tong uitsteken ]
En blijf is een tijdje zitten , kijken of ze bij je komt enz...

Ga eens bij haar in stal staan en knuffel flink met haar,
Waarbij je rustig naar de achterhand gaat...
Is ze braaf : Belonen
Zoniet : Rustig opnieuw proberen !

Dit is dus een probleem wat ik ook heb gehad,
En ik weet zeker dat je er met wat geduld echt wel komt !
Heel veel succes en sterkte
Ennuh : Kom Op ...Het gaat echt wel goedkomen....

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:07

dit paardje is gewoon schuw, waarschijnlijk een slecht verleden gehad, geef het tijd.. werk desnoods gewoon zonder zweep, leer hem lekker te ontspannen.. verwen hem. maar laat wel weten dat je toch de baas bent.. gebruik je stem.. de zweep is niet altijd nodig.

t komt wel goed, t kost tijd

Galloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:07

Ik denk dat we het hier over Ra Frisia hebben? Die heeft tot voor een paar maanden geleden gekoerst. Heeft zijn hele leven in training gestaan bij van Dooijeweerd in Zwaanshoek. Heeft absoluut geen slecht verleden, hoewel ik niet weet hoeveel eigenaren er tussen zijn koerscarriere en jou zitten, dus daar kan ook nog wat gebeurd zijn. Zijn angst komt denk ik met name voort uit onwetendheid, hij weet gewoon bijna niets als rijpaard, je zult hem in feite opnieuw in moeten rijden en alles zelf moeten leren, dus benaderen alsof hij een drie-jarige is, in plaats van 8 jaar. Hij heeft denk ik bijvoorbeeld nog nooit van zijn leven in een binnenbak gelopen, dus dat is erg begrijpelijk dat hij dat eng vindt. Mijn paardje heeft dat ook allemaal moeten leren, kwam ook zo van de baan en is na veel geduld een prima rijpaard geworden. Het is veel werk, maar een geweldige uitdaging, als je maar geduld hebt en niet te snel wilt!

Alrun__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:48

Ik denkt dat je nog wat meer zijn vertrouwen moet winnen. als hij iets goed doet dus heel goed belonen, en als hij iets een beetje fout doet niet te hard afstraffen ofzo. Als je niet afstraft dan blijft hij het doen maar als je het afstraft wordt hij weer bang.... Ziek

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:51

Ik zou voorlopig dat tikje met de zweep achterwege laten. Stel hem gerust, geef hem steeds bevestiging als hij iets goed doet en straf hem voorlopig niet zodat hij vertrouwen in je krijgt.

bonbonz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:35

Ik heb ook een draver nu een maand of 4 en het lijkt wel of mijne soms een black out heeft en paniek aanvallen.
Ik wist niks van mijn paard toen ik hem kocht en hij zou een jaar of 11 zijn nu weet ik dat hij american boss heet en 15 is maar dat is het!
op dit moment gaat het goed met hem en doet hij alles zelfs ontspannen maar er zijn ook echt dagen geweest dat hij op 2 benen achter me aan sprong en als ik er niet ben is hij nog heel angstig de eigenaar van de pensionstal heeft me al meerder malen gebeld dat hij zn hoofd open had liggen en dan werd ik 5 min later weer gebeld dood iemand die zei ja sorry ik wou je paard aaien ik vond hem zo leuk gister maar hij is zo bang als je er niet bent hij staad te stijgeren in zn stal!

maar ik heb hem genomen omdat hij echt lief is en hij bedoel het ook echt niet kwaad tuurlijk hem ik wel eens een trap gehad en heb nu mn hand ook open liggen en ja ik ben ook wel streng voor hem anders kan ik er niks mee maar ik zou graag een beetje respect hebben van mensen op die pension stal die het niet kunnen begrijpen waarom ik die peperdure box huur voor een paard die ik alleen maar een leuk leven gun en er niet op rij (nog niet)

maar ik kan in haarlem e.o. ik niks fijns voor hem vinden.

maar o.t. heel leuk dat je je paar dheb gekregen en heel veel succes er mee het komt echt wel goed!

Jooorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:59

Ja ik weet wel waar je het over hebt. Ik heb een halfdraver die ook heel panisch is. Je moet gewoon heeel rustig blijven en blijven praten tegen haar en geen onverwachte dingen doen. Als met lang geduld écht niet beter wordt zou ik misschien eens kijken of ze nog andere eigenaren heeft gehad (als je haar hebt gekocht van iemand). Misschien is ze mishandeld en heeft ze trauma's.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt

xx

mouiton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:59

Ja vertrouwen winnen is het beste.
Dat heb ik ook moeten doen met mijn lieveling achiel. Die was ook voor alles bang. Ik heb grondwerk met hem gedaan, alles rustig op zijn tempo en nu kan ik er bijna alles mee doen, zijn baas daarentegen Lachen