Ik heb een 13-jarige Fjordenmerrie genaamd Flo. We rijden het meeste buiten en gewoonlijk gedraagt ze zich voortreffelijk.. De laatste tijd heeft ze buiten de neiging te gaan bokken als ze in galop zit of als ze niet mag galoperen/draven op paden waar we in de zomer veel hebben gedraaft en gegalopeerd (help ik struikel weer eens over de d's en t's

In het land heb ik een volte afgezet om haar voor het rijden los te werken en in de cirkel los te draven en galoperen. Dit werkt goed, als ik dit doe bokt ze buiten niet en is haar overtollige energie kwijt.
Mijn probleem: als ik haar in de cirkel doe loopt ze me meteen achterna. Als ik stil sta gaat ze grazen. Ik loop wat rond, benader haar een beetje schuin van achter waarna ze keurig gaat lopen in de gangen die ik wil. Draaien e.d. doet ze ook allemaal keurig. Soms als ik haar in stapwil laten gaan geef ik schijnbaar een te duidelijk teken waardoor ze stopt en meteen naar me toe komt lopen. Ik wil haar dan toch weer van me weg sturen omdat mevrouw niet altijd haar energie al kwijt is. Ik krijg haar dan NIET van me weg

Wat doe ik fout en hoe krijg ik haar weer bij me weg? Mag ik uberhaupt van haar verlangen dat ze weer bij me weggaat? In mijn ogen heb ik haar het teken gegeven dat ze weer naar me toe mag komen en ziet ze het misschien als niet eerlijk of snapt ze niet dat ze weer bij me weg moet.. Ook zal het me niks verbazen als dit haar Fjordenhumor is.. Ik weet dus niet zo goed of ik de juiste tekens geef en of ik wel de jusite verwachtingen heb...
Brand u maar los..