BlackDevils schreef:Denk wanneer het bij een oog blijft dit geen enkel probleem is voor recreatief te mennen. Sport zal moeilijker worden, maar misschien nog niet eens onmogelijk.
Met Roosje kom ik juist (bijna) niet meer naar buiten en rijd ik nog wel wedstrijden mee. Gaat prima, in de vaardigheid word ze helemaal heet, gaat de turbo er op en gebeuren er geen gekke dingen.
Zo lang we geen vrachtwagens en grote trekkers tegen komen gaat het super. Ze is daar nooit bang van geweest tot haar ogen echt achteruit gingen, zonder dat er iets vervelends gebeurd is is ze nu als de dood voor trekkers en vrachtwagens. Mijn vriend (een echte paarden-leek) gaat er lekker mee het bos in en hij is er ook van de lente een keer naar het strand geweest, dus een brave pony is het zeker
.
Roosje is rechts helemaal blind en links ziet ze ook lang niet alles (heb dit nog niet laten bevestigen door een VA maar ik weet het door haar reacties zeker). Springen kan zij dus echt bijna niet. Ze vind het wel leuk, maar ik ben de enige die er af en toe een 20 cm huppeltje mee maakt omdat ik anders bang ben dat ze haar benen breekt. Balkjes lopen kan ze wel, dat heeft niets met hoogte inschatten te maken want ze ziet ze wel liggen.
Zolang het super gaat zie ik geen rede om te stoppen. Gaat het niet is het uiteraard over en probeer ik haar zo lang mogelijk ohz door te rijden, mocht dat ooit niet meer gaan mag ze als fulltime fokmerrie gaan dienen
.