Ervaringen Zaldi Bareback?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rider

Ervaringen Zaldi Bareback?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 00:13

Ik ben van plan om binnenkort een boomloos zadel aan te schaffen. Nu heb ik hier en daar rondgekeken.

Ik ben erg gecharmeerd van de Zaldi Bareback. Ziet er mooi uit, Zaldi staat goed bekend én het prijskaartje is leuk. Bloos

Is er iemand die ervaring met dit zadel heeft?

Het zadel komt op een tinker van 3,5 te liggen. (nou ja, tegen de tijd dat ik het geld voor het zadel bij elkaar heb gesprokkeld is het paard in kwestie waarschijnlijk al 4 Knipoog )

pmarena

Re: Ervaringen Zaldi Bareback?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:58

Mmh , het lijkt gewoon net zoiets als een Randolls / Trekker , alleen dan zonder die naam erin gestempeld.

Uiterlijk , fenders , sprcies Randolls als je die foto's ziet , zelfs de prijs komt overeen Tong uitsteken

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 13:00

Bedankt voor je reactie. Lachen

Ik heb even gegoogled naar die Randoll's, die lijkt er inderdaad erg veel op (en er zijn meer verkooppunten voor dit zadel in Nederland, van de Zaldi Bareback heb ik er maar twee kunnen vinden op i-net).

Is het mogelijk om gewoon engelse beugels en beugelriemen aan die Randoll te bevstigen? (bij de Zaldi schijnt dat namelijk te kunnen).

En welk pad kan er het best onder? Ik twijfel tussen Grandeur en HAF...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:31

Ik neem aan van wel , het lijkt gewoon een standaard kopie zo op de foto , dus dan zal je er vast wel beugelriemen aan kunnen bevestigen. Wel is het het fijnst om altijd fenders of beugelriemen met de gesp naar beneden te gebruiken , zodat je geen hard klont krijgt die in je been en in het paard drukt.

Ik zou zelf dan kiezen voor de HAF , vind ik fijner dan de Grandeur Knipoog

Maar dan wel met dubbele inlages want anders heb je geen goede ruggegraatvrijheid.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 13:37

Ja, dat van die dubbele inlages heb ik al meer gehoord.

Heel erg bedankt voor je informatie in ieder geval! OK dan!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:38

Ik rij al 3 jaar met mijn Randol´s en gewone stijgebeugelriemen.
Je moet wel een goede zelfstandige zit hebben anders kan je beter de fenders eraan hangen.
Verder zou ik wel veiligheidsbeugels nemen omdat er een ring ipv een haar bovenaan zit.

En een pad HAF of Grandeur (zou zelf voor de HAF gaan) wel met dubbele inlages want dit zadel is veel dunner dan de Barefoot.