welk pad onder mijn boomloze zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

borrie01

welk pad onder mijn boomloze zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 21:10

Ik heb een randoll's boomloos zadel besteld. nou hebben ze bij de ruitersportzaak waar ik m heb besteld geen speciale pads.

Ik heb begrepen van iemand van boomloosrijden.nl dat de pads voor de barefoot cheyenne ook passen onder een randoll's

Mijn paard heeft een gevoelige rug. kwa huid maar ook kwa rug zelf. welke pad zouden jullie mij adviseren.

ook ben ik nog opzoek naar een ruitersport zaak die westernhoofdstellen verkoopt voor grote paarden. heb een hannoveraan van 1.78

Antheman

Re: welk pad onder mijn boomloze zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:36

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:41

Bij de ECHT enorm gevoelige ruggetjes is een lamsvel pad het fijnste , moet je wle goed schoonhouden dan Knipoog

Hebben ze voor boomloos van bvb. Christ en Mattes.

Verder is gewoon een pad met fleece onderkant ook okee , en de HAF pads denk ik ook wel , het sympanova daarvan is wat zachter. Maar er zit wel een balletjes-structuur in dus het blijft een risico , kan best zijn dat dat voor de bizar gevoelige velletjes ook al niet fijn is...

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 22:47

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:53

borrie01 schreef:
Antheman schreef:
Hier is precies dezelfde vraag gesteld:

viewtopic.php?f=117&t=681180&hilit=

oeps helemaal over het hoofd gezien,

Het stond ook op een totaal ander forum, dus de kans dat je het gezien had, was niet heel groot Knipoog

Pmarena:
HAF heeft ook een dekje met een extra zacht laagje. Mijn haflinger verdraagt niet zoveel en voor zijn barbiepop huidje heb ik een HAF pad laten aanrukken met extra zachte onderkant.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 08:41

Ja die met dat zwarte spul over het Sympanova heen bedoel je ?

Die zijn wel weer een stuk glijeriger door dat laagje , Rena zweette er ook meer onder.

De versie met schaap-onderkant heb ik niet geprobeerd ,
maar zal ongetwijfeld ook wat warmer en glibberiger zijn , dat is schaap altijd Lachen