Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
LindsyImmie schreef:1. Mag een paard met bitloos hoofdstel deze steun vragen?
LindsyImmie schreef:2. Maak je deze ophoudingen ook met een bitloos hoofdstel?
LindsyImmie schreef:3. Heeft iemand een idee om deze riempjes soepeler te krijgen of worden ze dat terzijnertijd wel?
LindsyImmie schreef:4. Iemand nog een goed adresje voor het kopen van een bareback pad?
JoviBan schreef:LindsyImmie schreef:1. Mag een paard met bitloos hoofdstel deze steun vragen?
Je paard is gewend aan constante druk in de mond (door het bit) en zoekt nu blijkbaar eenzelfde soort druk op. Omdat je net weer begonnen bent met bitloos, zou ik dit in eerste instantie wel goed vinden wanneer dit een lichte steun is. Wanneer ze echter gaat hangen, dan is dit niet goed.
Waar ik zelf mee bezig ben, is zonder druk te rijden en dus met doorhangende teugels, waarbij mijn paard volledig op eigen benen loopt en haar balans heeft gevonden.
JoviBan schreef:LindsyImmie schreef:2. Maak je deze ophoudingen ook met een bitloos hoofdstel?
Kan. Het is maar net wat je wilt. Zelf wil ik zo weinig mogelijk 'met de voorkant bezig zijn', zoals je dat velen ziet doen (hals in de krul willen hebben).
Ik heb gemerkt dat kleine ophoudingen soms nodig kunnen zijn wanneer de energie a.h.w. 'uit het paard' dreigt te raken, waarbij ik dan op de volte ga rijden en zachtjes 1 x links en 1 x rechts een kneedbeweging maak.LindsyImmie schreef:3. Heeft iemand een idee om deze riempjes soepeler te krijgen of worden ze dat terzijnertijd wel?
Ze worden steeds soepeler. Regelmatig schoonmaken en oliën of vetten.LindsyImmie schreef:4. Iemand nog een goed adresje voor het kopen van een bareback pad?
De mijne heb ik bij Natuurlijk Ruiterschap gekocht. Maar ik weet dat er veel meer adresjes zijn.
callippo schreef:Met welke bitloze optoming rijd je? Er staat geen naam of plaatje bij namelijk en er zijn een heleboel verschillende
Barebackpads kun je ook op mijn site vinden, 2 soorten nog wel (zie onderschrift)